Topics: 17
Onze grote rode tractor heeft een irritante fluit in het dashboard, ter hoogte van de twee roosters in het midden, boven het "balkonnetje".
Het begint bij zo'n 110 a 120 km per uur,. afhankelijk van de (tegen) wind. Het klinkt alsof er lucht door een membraan geperst wordt. DIT IS EEN ENORM ...GELUID, geloof me.
Mijn vraag is simpel: heeft iemand hier ervaring mee zodat ik weet waar ik moet gaan zoeken? Graag tips aangezien ik volgende week zo'n 2000 km snelweg voor de boeg heb.......... 8) graag zonder blokfluit...
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Topics: 82
Geen ervaring mee, maar als je wat in het dashboard graaft kan je die twee roostertjes er compleet uithalen. Kukst mal an was drin ist und wie das funktioniert.
- Wip het vierkante dekseltje links naast de roosters eruit.
- Dito voor het frame rond de roosters.
- Dan 1 of 2 schroeven.
- Rooster er uit wringen.
- Blokfluit verwijderen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
D'r zijn meer mensen (of eigenlijk volvo's) die daar last van hebben. o.a. Henqui had er enorm last van. Ik weet niet meer wat het was, maar vlgs mij heeft hij het opgelost. Kan me vaag herinneren dat 't voorruitrubber de boosdoener was, maar weet het niet zeker.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Er zijn inderdaad meer mensen geweest waaronder ik die zo'n fluitconcert hebben/hadden. Waar het precies vandaan kwam was heel moeilijk te traceren leek ergens onder het dash vandaan te komen. Maar het bleek althans bij mij van het voorruit te komen. Midden onder lekte het daar lucht. Rondom het ruit ruitenkit tussen het rubber en de carroserie en de fluitist was de mond (fluit) gesnoerd.
Topics: 82
Dat zal dan waarschijnlijk aan de sierlijst moeten liggen, bij het laatste type voorruit met platte lijst is er vaak een kleine opening precies middenonder. In combinatie met de scherpe rand van de metalen strip in die lijst geeft dat wel een blokfluitachtig geheel. Stop er eens een stuk zwarte drop in.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
plak eerst even de randen van de lijst af met breed plakband om 't te testen, dan weet je zeker of het de oorzaak is.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
ik zag mezelf het halve dash al uit elkaar slopen......thanx jongens, stukje plakband van 5 ct en weg blokfluit! binnenkort even randje kit en klaar. Toppie zo'n forum! Nogmaals dank.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Topics: 12
Komt het niet "gewoon" uit de ventilatieroosters?