Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hemel
#1
Waarschijnlijk al eerder behandeld maar toch weer deze vraag:
Vanwege vervanging van de scharnieren van mijn Estate moet de hemel voor een deel verwijderd worden. Omdat ik vond dat ik teveel geweld moest gebruiken ben ik er mee gestopt. Het zit vaster dan ik gehoopt had. Wat doe ik fout?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Jos Weltings
Antwoord
#2
Zijpaneeltjes die in de pad zitten? Zitten er drukknopjes achter?
Bij mijn sedan was het 10 minuutjes en gepiept.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#3
Wat is een 'pad'?
Antwoord
#4
Een pad is naar mijn weten een kikker, maar de uitdrukking :"iets wat in de pad zit" betekent "?n de weg zitten".
Smile
Antwoord
#5
de hemel zit gedeeltelijk vast in de sponning vd achterste zijruiten, dus da's een lastig karweitje daar achter....

De achterzijde ging bij mij trouwens gemakkelijk los, voorzichtig met een schroevendraaiertje langs het randje het lijmrandje verwijderen en klaar.
Antwoord
#6
jos schreef:Een pad is naar mijn weten een kikker, maar de uitdrukking :"iets wat in de pad zit" betekent "?n de weg zitten".
Smile

Dan is het nog steeds HET pad als je dat bedoelt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#7
krijg je het zaakje nog netjes terug of moet je daar ook kunst en vliegwerk voor verrichten?

Ik kan me herinneren dat de (origineel nieuwe!!!) hemel van mn amazon combi erg veel zweet en tranen kostte. Maar dat was er ook een die 35 jaar opgerold in een stelling had gelegen. Dus we kregen de vouwen er niet uit. Na vochtig te hebben gemaakt en een nachtje liggen was het allemaal te doen en nu ziet het er piko bello uit.

Maar dat is natuurlijk iets heel anders dan een 245 hemeltje denk ik, die amazon moest opgespannen worden (soort balein-effect zit er in)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
dat weet ik nog niet, hij moet er nog in Big Grin

maar het lijkt me niet moeilijk. En laat er een mooie zwarte voor maken ipv dat bestelwagen wit.
Antwoord
#9
heb voorlaaste sleuteldag de draadboom van de achterruittewisser & verwarming vervangen, moest de hemel er ook gedeeltelijk voor los, en is met stevig spannen en omvouwen goed en redelijk makkelijk te doen.
baleinen zijn idd redelijk kut, heb voor de 404 nog een bijna fris en nieuwe hemel , maar durf de huidige niet los te maken, sterker nog, schijnt dat de voorruit daarvoor ook los moet Sad Sad Sad
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#10
Ticcie schreef:dat weet ik nog niet, hij moet er nog in Big Grin

maar het lijkt me niet moeilijk. En laat er een mooie zwarte voor maken ipv dat bestelwagen wit.

zwart is mooier. Maar dan moeten je handgrepen en zonneklepjes ook in het zwart! En die heb je al uit een 244 turbo neem ik aan? Snap zowieso niet dat een 244 wel een zwarte hemel had en een 245 niet standaard.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hemel s40 2003 Hans_Reisch 0 631 22 June 2022, 23:15
Laatste bericht: Hans_Reisch
  hemel losmaken volvo 240 station thijsdejong47 1 3.151 9 September 2015, 14:58
Laatste bericht: Arjan.
  Hemel losmaken 145 Jerry 2 2.847 29 March 2015, 13:58
Laatste bericht: Jerry
  hemel Felix 7 4.287 29 January 2010, 13:36
Laatste bericht: PB240
  Hemel 242GT 740t16v 0 1.529 19 July 2007, 20:40
Laatste bericht: 740t16v

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)