Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
op een paar cilinders starten
#1
Hallo 260 liefhebbers,
mijn naam is Paul Nizet ik ben hier nieuw en heb meteen al een vraag.Ik bezit een 264 GLE bjr 1980 ( LPG )hij loopt totaal niet op benzine heeft hij wel gedaan,als ik hem koud start begint hij maar op een aantal cilinders te lopen na een poosje te laten draaien loopt hij weer op alle 6 cilinders.(ik weet het slechte PVR blok) dat heb ik al zo vaak gelezen.Maar wat voor andere 6 cilinder past er wel in en tot welk bouwjaar.
En ik heb nog een vraag? In mijn blok hoor ik een tik en een pingelend klepgeluid,ik heb al verschillende tuimelaars laten vervangen dan deed hij het weer een poosje prima maar het is inmiddels al weer begonnen.
Op de allereerste plaats ben ik zo A technisch als een koe, en ben ik inmiddels werkeloos geworden dus financieel zit het ook al tegen maar wil mijn mooie auto toch niet kwijt hij kan toch zo lekker glijden over de weg.
Ik ben voor iedere raad zeer dankbaar, m.vr.gr. Paul
Antwoord
#2
Zo slecht zijn die motoren helemaal niet.. Het is gewoon het eerste project van volvo in cooperatie met de 2 andere merken.
Ik zelf heb een 78'r b27e nog geheel origineel ongereviseerd met onbekend aantal kilometers. En na 31 jaar gebruikt ie nog steeds geen druppel olie (nu loopt ie al weer bijna 3000 km en olie piel is nog perfect. Compressie (voorschrift 8 - 11 bar) vandaag nog gemeten en zit met alle 6 net over 9 bar gemiddeld. En dat nog allemaal met vermeend de slechtste uitvoering van alle prv's Wink.

No pun intended, maar ik krijg zo'n beetje het gevoel dat de 260 serie een stiefkindje is. Ook vanwege de vreemde samenwerking en voor die tijd nieuw gewaagt concept qua motor, voor de echte keiharde Volvo fanaten een beetje aan originaliteit heeft ingeboet. In ieder geval heb ik wel een paar keer zo'n reacties opgevangen bij andere volvo liefhebbers, zo van je "ja leuk maar het is toch een PRV". Maar ik ben er gewoon apetrots op Big Grin en heeft ie een bijzonder mooi neusje..

Als je een auto als werkpaard of racepaard gebruikt krijg je elke motor kapot en ik denk ook niet echt dat de 260 gemaakt is voor die doelgroep.
Deze motoren hebben merk ik zelf ook wel een complex en gevoelig vacuum, brandstof en onstekkingssysteem, daar zit ik ook flink meet te stoeien om op orde te krijgen. Het kan valse lucht zijn, verstopt, kromme luchtweger, lekke of fout afgestelde of elektronisch/mechanisch defecte ontseking, of injectoren vuil/versleten, brandstof drukregeling. Of een combinatie van verschillende factoren.
Je kan eigenlijk het beste het forum even doorzoeken naar Greenbooks, dan vind je links naar pdf Engelstalige garage handleidingen/vraagbaak voor brandstof en ontsekingssysteem.
Ik zit nu op de notebook en daar heb ik dielink niet in de favo's staan.. Smile
Antwoord
#3
AMEN!

Helemaal eens met Zozo!
Mijn 264GL uit 1975 met B27E loopt ook nog steeds prima. Motor is idd zo slecht nog niet. Ja de latere types hebben idd wat wijdere olie kanalen maar de olie van tegenwoordig is ook stukken beter dan 35 jaar geleden en gooi ik er gewoon moderne synthetische 5w40 in. Verbruiken doet hij nauwelijks.
2 jaar geleden problemen gehad en liep de V6 ook op wat cilindertjes minder. Dit kwam puur door de injectors. Als ik u was zou ik deze stuk voor stuk even proberen of ze wel brandstof spuiten.
(injector eruit, motor proberen te starten en kijken naar het sproeibeeld) Het is een K-jet en deze injectors spuiten dan ook Kontinue. Ik heb toen 3 injectors voorzichtig open gepeuterd en vervolgens liep de V6 weer prima.

Naderhand wel 6 nieuwe geplaats en nu loopt ze weer helemaal super!
264 RULES!!!!
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  262 Bertone loopt op 5 cilinders DylanKlumper 1 2.039 11 May 2020, 22:53
Laatste bericht: RonnieDuck
  Slecht starten B28(0) bij warme motor NiekMan 3 19.778 31 March 2014, 23:58
Laatste bericht: PRV Paull
  264 loopt op 5 cilinders Greasemonkey 5 8.700 3 December 2010, 19:13
Laatste bericht: 264liefhebber

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)