Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verdeler voor B23A
#1
Te koop gevraagd:

Werkende verdeler voor B23A: Bosch JFU 0231170302 in orde). 
Mocht iemand die hebben houd ik me aanbevolen.

Groet,
Baer,
Antwoord
#2
(2 December 2022, 13:03)Rin schreef: Te koop gevraagd:

Werkende verdeler voor B23A: Bosch JFU 0231170302 in orde). 
Mocht iemand die hebben houd ik me aanbevolen.

Groet,
Baer,

Hoi ik heb mijn verdeler vorig jaar vervangen door de 123 ontsteking, absoluut het overwegen / de moeite waard. geen geklooi met de contactpuntjes meer en veel soepeler verloop.

groet eric
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#3
Prima tip!

Merci.
Antwoord
#4
(8 December 2022, 11:29)Rin schreef: Prima tip!

Merci.

Hou er rekening mee dat je wel het tandwiel van je oude verdeler moet overzetten. Even het spietje uitboren en op de 123 ontsteking zetten.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#5
Vandaag gedaan. Best een klusje. De spie ging er niet makkelijk uit. Heb jij een met of zonder bluetooth? Ik zit te twijfelen welke ik zal nemen.
Antwoord
#6
(11 December 2022, 00:03)Rin schreef: Vandaag gedaan. Best een klusje. De spie ging er niet makkelijk uit. Heb jij een met of zonder bluetooth? Ik zit te twijfelen welke ik zal nemen.

Mijn eigen overweging: neem die zonder bleutooth! tenzij je gaat tunen en racen! scheelt veel geld wat je aan bijvoorbeeld goede upgrade bougiekabels en lpg bougies kunt spenderen.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#7
Ik zou juist voor de + met Bluetooth gaan.

Is inderdaad duurder (ca 60 euro, dus ongeveer 20%). Maar geeft ok extra functies, app met wat extra info en ook een mogelijkheid tot staatonderbreker (wrs door niet te werken als de 'bekende' telefoon niet connected is?).
Het kan wel, maar je hoeft natuurlijk niet te tunen...
Rij je op LPG en oook wel op benzine? De gewone basis123 heeft ook meerdere curves oa voor beznien en vor LPG. Maar wisselen moet je (naar ik begreep) fysiek doen op de verdeler zelf. Dan is BT mogelijk ook weer handiger omdat dat dus via de app zou kunnen (zelfs onder het rijden???).

Maar goed, alles wat ik hier zeg is theroie op basis van lezen. Niet 'hand-on'. Uiteindelijke keuze is persoonlijk uiteraard.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#8
(11 December 2022, 19:35)BartJu schreef: Ik zou juist voor de + met Bluetooth gaan.

Is inderdaad duurder (ca 60 euro, dus ongeveer 20%). Maar geeft ok extra functies, app met wat extra info en ook een mogelijkheid tot staatonderbreker (wrs door niet te werken als de 'bekende' telefoon niet connected is?).
Het kan wel, maar je hoeft natuurlijk niet te tunen...
Rij je op LPG en oook wel op benzine? De gewone basis123 heeft ook meerdere curves oa voor beznien en vor LPG. Maar wisselen moet je (naar ik begreep) fysiek doen op de verdeler zelf. Dan is BT mogelijk ook weer handiger omdat dat dus via de app zou kunnen (zelfs onder het rijden???).

Maar goed, alles wat ik hier zeg is theroie op basis van lezen. Niet 'hand-on'. Uiteindelijke keuze is persoonlijk uiteraard.
Inderdaad de curves met de "hand" verstellen (keuzeknopje m.b.v. platte schroevendraaier omzetten). Aangezien mijn 244 taxfree op lpg rijdt, en ik benzine alleen gebruik bij het starten staat deze altijd op de curve voor LPG. Starten op benzine doe ik ook vooral om te voorkomen dat de leidingen, vlotterkamer, brandstoftank etc droog komen te staan.

En met Bluetooth heeft idd startonderbreking, hoe dat werkt weet ik niet, ik vind die systemen juist NIET handig. Ben ooit mijn telefoon x verloren, daar heb ik nu nog ellende van met inlogcodes etc. Je kunt er natuurlijk hartstikke leuk mee experimenteren met die ontstekingscurven, ik heb de onsteking vooral gekocht om geen omkijken te hebben naar de oude vertrouwde B23A.  Blijft een erg fijn werkpaard :-)
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord
#9
Misschien heb ik het mis, maar zonder Bluetooth, eenvodiger dus verwacht ik minder problemen. En alle extra's is leuk aan het begin, maar na verloop van tijd kijk je er niet meer naar.
Bedankt weer voor de info.
Antwoord
#10
dat is precies wat ik bedoel, als je geen techneut bent die wil stoeien met onstekingsmomenten en curves etc, de basic uitvoering kopen juist omdat die bedoeld is om probleemloos je ontstekingstijdstip etc te regelen.
240 estate GLT 1993 project + 244 GL automatic 1982 Cool
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  gezocht: verloopstukje voor oliedrukmetersensor Kogelman 2 330 6 January 2023, 15:56
Laatste bericht: Kogelman
  Necam hp135 lpg verdamper voor turbo riemer amazon 0 132 16 November 2022, 20:39
Laatste bericht: riemer amazon
  Gezocht : antenne voor een 740/240 sedan Kogelman 0 115 3 November 2022, 21:52
Laatste bericht: Kogelman
  Kabelset voor rechtstreekse aansluiting op stekker(s) in auto JanO 1 243 1 October 2022, 16:27
Laatste bericht: JanO
  PU bussen draagarm voor boven 1973 volvo 140 gydomatra 0 263 18 August 2022, 18:11
Laatste bericht: gydomatra
  Links voor portier Bertone55 0 343 11 June 2022, 21:54
Laatste bericht: Bertone55
  Onderdelen gezocht voor een 240 GL Estate 1992 marc-f 1 532 16 February 2022, 00:07
Laatste bericht: Rin
  Volvo 240 Estate vóór 1992 marc-f 2 930 8 January 2022, 16:31
Laatste bericht: marc-f
  Verdeler Volvo 260 hun 0 513 21 December 2021, 11:11
Laatste bericht: hun
  luchtinlaatslang voor 240 B21E Stevenkok 2 967 20 November 2021, 12:22
Laatste bericht: Stevenkok

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)