Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2021
22 August 2021, 17:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 August 2021, 17:08 door 01Dennis10.)
Even voorstellen.
Ik ben Dennis, 33 en rij sinds m'n 18e uitsluitend Volvo en ben dan ook een echte Volvo liefhebber.
-S40
-V40
-960 (helaas in geparkeerde toestand aangereden door een dronken bestuurder.. total loss)
En momenteel een V70 uit 2000 met momenteel 559.000 op de teller.
In het dagelijks leven heb ik een technisch beroep en doe ik eigenlijk al het onderhoud aan de V70 zelf
Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb al veel bijgeleerd.
Dat is dan ook de reden waarom ik me heb aangemeld.
Momenteel ben ik op zoek naar mijn droom auto: een Volvo 245.
En dan geen showroom model maar juist een opknapper met werk zodat ik hem helemaal eigen kan maken.
tot zover en tot ziens bij de verschillende topics
Ps. Mocht je na aanleiding van bovenstaande vragen hebben? kom maar op
Berichten: 684
Topics: 58
Lid sinds: Feb 2006
22 August 2021, 17:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 August 2021, 17:52 door Grey240Polar.)
Welkom op het forum! En voor een 245 is dit zeker het juiste forum
Mijn Volvo-periode begon in 1999 op mijn 24e met een 1970 Amazon en is via een 1992 245 naar de huidige 1992 245 gegaan (*Nr. 2*). *Nr. 2* is zelfs de jongste auto die ooit op mijn naam heeft gestaan.
245's kun je in allerlei toestanden vinden, dus er zal vast iets van je gading bij zitten. Heb je een bepaalde voorkeur, bijv. een oudere belastingvrije of mag het ook een jongere zijn met injectie en katalysator?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2021
22 August 2021, 19:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22 August 2021, 19:05 door 01Dennis10.)
(22 August 2021, 17:49)Grey240Polar schreef: Welkom op het forum! En voor een 245 is dit zeker het juiste forum
Mijn Volvo-periode begon in 1999 op mijn 24e met een 1970 Amazon en is via een 1992 245 naar de huidige 1992 245 gegaan (*Nr. 2*). *Nr. 2* is zelfs de jongste auto die ooit op mijn naam heeft gestaan.
245's kun je in allerlei toestanden vinden, dus er zal vast iets van je gading bij zitten. Heb je een bepaalde voorkeur, bijv. een oudere belastingvrije of mag het ook een jongere zijn met injectie en katalysator?
Bedankt! en inderdaad. ik zie veel topics voorbij komen over de 245 dus ik zit helemaal goed.
Mijn voorkeur gaat naar een belastingvrije 245 maar als er zich een nieuwere aandoet is dat opzich geen probleem.
Ik heb niet echt een voorkeur voor benzine, diesel of LPG.
Een 265 met PRV motor heeft niet direct mijn voorkeur tenzij de motor in goede staat is.
Met die techniek ben ik wat minder bekend en de verhalen daarover op internet zijn niet allemaal even lovend als de red blocks.
Vooral het koetswerk oplappen doet me veel plezier dus roest en laswerk e.d. schrikken me niet af.
Interieur werk is ook geen probleem voor me.
Waar ik minder bekend mee ben is versnellingsbakken. (maar er is niks wat niet geleerd kan worden toch?)
Berichten: 684
Topics: 58
Lid sinds: Feb 2006
Iig was de PRV V6 nog 1/3 deel Volvo, de diesel was 100% VW/Audi en bovendien zul je die nauwelijks nog vinden. De redblock, daarentegen, is ruim vertegenwoordigd en is o.a. net zo legendarisch als het veiligheidsimago van Volvo. Dat wil overigens niet zeggen dat ze geheel probleemloos zijn, maar met een beetje aandacht kunnen ze astronomische afstanden aan.
Belastingvrije exemplaren zijn niet persé goedkoper om te rijden dan belastingplichtige omdat er nogal een premium voor betaald moet worden die je mogelijk niet terugverdient.
Maar als je handig bent met het lasapparaat, dan kun je wellicht een betaalbaar project vinden dat je weer de weg op kunt krijgen. Roest is geen vreemde van de 200-serie en ik denk dat elk exemplaar er wel in meer of mindere mate mee te maken heeft.
Uiteindelijk heeft niks het eeuwige leven, en dat geldt ook voor de versnellingsbakken. Maar ook dat kan idd geleerd worden. Ik heb wel eens een M40 van een 140 uit elkaar gehaald en twee jaar later weer in elkaar gezet...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2021
(22 August 2021, 20:21)Grey240Polar schreef: Iig was de PRV V6 nog 1/3 deel Volvo, de diesel was 100% VW/Audi en bovendien zul je die nauwelijks nog vinden. De redblock, daarentegen, is ruim vertegenwoordigd en is o.a. net zo legendarisch als het veiligheidsimago van Volvo. Dat wil overigens niet zeggen dat ze geheel probleemloos zijn, maar met een beetje aandacht kunnen ze astronomische afstanden aan.
Belastingvrije exemplaren zijn niet persé goedkoper om te rijden dan belastingplichtige omdat er nogal een premium voor betaald moet worden die je mogelijk niet terugverdient.
Maar als je handig bent met het lasapparaat, dan kun je wellicht een betaalbaar project vinden dat je weer de weg op kunt krijgen. Roest is geen vreemde van de 200-serie en ik denk dat elk exemplaar er wel in meer of mindere mate mee te maken heeft.
Uiteindelijk heeft niks het eeuwige leven, en dat geldt ook voor de versnellingsbakken. Maar ook dat kan idd geleerd worden. Ik heb wel eens een M40 van een 140 uit elkaar gehaald en twee jaar later weer in elkaar gezet...
V.w.b. de PRV: klopt helemaal. het was een samenwerking tussen Peugeot, Renault en Volvo. Ik heb echter gelezen dat vooral de vroege exemplaren erg slecht kunnen zijn door o.a. slechte smering. De diesels (D24) komen inderdaad bij volkswagen vandaan. Ze zijn dan ook veel in o.a. de LT busjes te vinden.
Ze zijn net als de red blocks behoorlijk bullet proof (mits onderhouden natuurlijk).
Ik heb een aantal jaren terug eens aan een D24 gesleuteld en het viel me niet tegen.
Mocht iemand trouwens een leuke 245 opknapper weten, aarzel dan niet om een berichtje te sturen.
Berichten: 1.572
Topics: 42
Lid sinds: Dec 2006
23 August 2021, 14:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 August 2021, 14:48 door BartJu.)
Getriggerd door de stelling dat diesels moeilijk te vinden zijn even op MP gezocht.
Ik zie daar iig deze, een opknapper zoals gevraagd en (bijna) MRB vrij.
https://link.marktplaats.nl/m1732037350
Er stond laatst ook een blauwe op, volgens mij Belgische import met automaat zelfs. Die zocht ik eigenlijk, maar die zie ik nu zo snel niet meer.
Edit: en deze, maar dat is geen echte opknapper....
https://link.marktplaats.nl/m1732952359
Edit idem: https://link.marktplaats.nl/m1732952163
Al met al, zoekend op Volvo 245 vind ik 6 op Benzine, 6 op LPG, en 3 op diesel.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 684
Topics: 58
Lid sinds: Feb 2006
23 August 2021, 18:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 August 2021, 06:16 door Grey240Polar.)
Wellicht had ik "relatief moeilijk" moeten zeggen.
Twee van de diesels op MP zijn uit de markt geprijsd, toevallig ook dezelfde aanbieder. De derde is niet rijklaar.
Op AutoTrack vind je op dit moment 18 240's, waarvan 0 diesel en 2 LPG.
Op AutoScout vind je 74 240's waarvan 7 of 8 diesels, maar allemaal in het buitenland. Wel leuk om te zien: hier eentje in Luik op benzine voor € 1 en die prijs is naar verluidt nog onderhandelbaar ook  .
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2021
Ah grappig! die had ik ook zien staan. ik had de aanbieder al in (gebrekkig) frans een reactie gestuurd. ben benieuwd of hij een reactie terug schrijft.
Berichten: 1.572
Topics: 42
Lid sinds: Dec 2006
De plaatjes bekijkend vroeg ik me af wat ermee gebeurd was.
Hoewel mijn Frans niet heel vloeibaar is, blijkt het wel uit de tekst: ze hebben bij de recente overstromingen in Luik onderwater gestaan.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 684
Topics: 58
Lid sinds: Feb 2006
Citaat:Ces deux véhicules ont été immergés durant les inondations de Liège en juillet dernier.
 eigenlijk is dat helemaal niet zo leuk. Hier is iemand zijn liefhebberij - of anders misschien een bron van inkomsten - letterlijk in het water gevallen.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
|