Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
740 Jetronic
#1
Mijn 740 230E 1985 houdt willekeurig op met rijden. Om het even later weer te doen.
Ik wil het electrisch circuit nalopen maar weet niet waar alles zit.
Bij mijn 240 zitten twee kastjes rechts bij de voeten van de rechter stoel.
Waar vind ik die bij een 740. Ik weet dat er een pagina bestaat met complete pdf gegevens van 
Volvo's, maar weet die niet meer te vinden.
Maar allereerst, weet iemand waar het kastje, (ik dacht enkel eentje) ergens zit?
Verder. Heeft zo'n  740 ook een eindtrap en dergelijke?

Voorts de vraag waar het kastje (origineel Volvo) zit waar de centrale vergrendeling afstandsbediening zit?
Zit daar mogelijk een resetknop op? Hij ontvangt het signaal van de sleutel niet.
Antwoord
#2
Achter de abak zitten vrijwel alle relais. (en zekeringen).
Antwoord
#3
Maar zit daar ook de jetronic, dat is een vrij grote kast van 12 bij ongeveer 15 cm.
Ik zie die zo niet zitten. Of zit die daar ergens onder?
Antwoord
#4
Of zitten er niet zo'n kastjes bij een 1986 model?
Antwoord
#5
Nou, als het een 230E is vermoed ik een motor met K jet, en die heeft veel minder elektronica. De injectie werkt hoofdzakelijk mechanisch en op brandstofdruk, benzine wordt continu (Kontinuierlich zegt Bosch) ingespoten.

ALs ie er in ene mee ophoudt, zou ik iets in de ontsteking gaan zoeken, een gare stekker, versleten contactslot of zo. De isolatie vd bedrading in die jaren is biologisch afbreekbaar, maar dat proces is iets te vroeg gestart (of de auto blijft te lang doorrijden) waardoor je kortsluiting op rare plekken kan krijgen. Ook in de kabelboom bijvoorbeeld.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Aha. Het is een 230E. Dan zit ik dus naar iets te zoeken wat daar niet inzit.
Het valt me op dat hij bij stevig remmen en over drempels rijden er mee stopt.
Mogelijk wat je zegt zit er iets los.
Ik ga op zoek!

Biologisch afbreekbaar klinkt milieuvriendelijk.
Maar toch liever niet toepasbaar op elektrische bedrading Smile
Ik had al eens compleet verzeepte draden bij een 245 van 1984 onder bij de distributiekap.
Gelukkig nog net geen kortsluiting.

Merci voor de tips en toelichting.
Antwoord
#7
De motor slaat niet meer af. Bleek dat de bougiekabel naar de verdeler tegen het schutboard vonkte.
En ga ik nu verder. Bij constante snelheid houdt hij met lichte stootjes in. Bij gasgeven tot mijn verwondering helemaal niet. Mogelijk iets met benzinetoevoer. Vervanging filter levert niets op. Ik kijk verder.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)