VERKOCHT (dit draadje kan gesloten worden)
Mijn Coronaproject als Volvo liefhebber is ten einde gekomen, vandaag heeft de auto een verse APK voor 2 jaar ontvangen en mag hij door naar een volgende liefhebber.
Te koop: Nette Volvo 740 GL van januari 1985 in originele staat
Over ruim 3,5 jaar belastingvrij.
2.3 liter B230K redblock (niet de Heron kop), 115 pk (Pierburg carb. opnieuw afgesteld ) met automaat (AW71) aantoonbaar slechts 155.000 dkm gelopen.
Volvo lakkleur: 130-1 Zilvergrijs Metallic.
Binnenslaper bij mij en bij de vorige eigenaar. Motor is kurkdroog en lekt niet. Heerlijke cruiser waar met gemak nog 4 ton bij op gereden kan worden.
Tot 5000 km geleden Volvo dealer onderhouden; alle dealer nota's vanaf 2005 zitten erbij. De auto kreeg jaarlijks zijn beurt bij de Volvo dealer in Venlo ondanks dat de vorige eigenaar (een oudere meneer) er soms nog geen 1000 km op jaarbasis mee gereden had.
In de afgelopen maanden zijn vervangen:
-Olie ververst
-Vier goede Hankook banden (DOT 2019)
-Kachelweerstand
-Nieuwe distributieriem
-Hemel hangt niet (bevat een winkelhaak achterin, deze is gelijmd)
-Interieur als nieuw (blauw pluche), bovenop de deurpanelen aan bestuurderskant is het blauwe nepleder iets gekrompen
-Laswerk kofferruimte gedaan (bevatte roestgat veroorzaakt door afwateringsslang vd elektrische antenne die lekte: roest is er uitgeslepen en nieuw plaatwerk er netjes in gelast) en waar nodig ontroest en bijgespoten. De onderkant is keihard
-Remklauwen voor
-Kachelweerstand vervangen (de blower blaast weer als een fohn op alle vier de standen)
-Verse APK tm 18 april 2013!
-4 sleutels
De auto heeft niet veel opties, maar wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan:
-centrale deurvergrendeling
-verduisteringsrollo's voor de achterruit
-Grundig radio/cassette
-trekhaak
Verwacht geen nieuwe Volvo en de auto bevat ook wel gebruikerssporen die passen bij deze 35-jarige (krasje, deukje, lakplekjes) maar over het algemeen is het een nette en schone verschijning voor een zeer vroege 740. Het chroomwerk en de bekleding zijn erg mooi. Het is geen stoplichtsprinter, maar je kunt er heerlijk mee cruisen op koppel, zonder rammeltjes, kraakjes of speling. De automaat schakelt soepel en de lock up komt er mooi in. Het rijdt nog verrassend strak voor een 36 jarige Zweedse tank!
Goed voor nog vele tonnen rijplezier. Instappen en genieten!
Bieden vanaf 3500,- euro
Vragen of detailfoto's graag via PB.
groet,
Kogelman
Nog een paar foto's:
De kans om een goed onderhouden, originele, belasting-luwe Volvo 740 te rijden met een aantoonbare lage kilometerstand. De wegenbelasting voor dit jaar is al betaald dus alleen nog verzekeren en tanken als vaste lasten.
Mijn Coronaproject als Volvo liefhebber is ten einde gekomen, vandaag heeft de auto een verse APK voor 2 jaar ontvangen en mag hij door naar een volgende liefhebber.
Te koop: Nette Volvo 740 GL van januari 1985 in originele staat
Over ruim 3,5 jaar belastingvrij.
2.3 liter B230K redblock (niet de Heron kop), 115 pk (Pierburg carb. opnieuw afgesteld ) met automaat (AW71) aantoonbaar slechts 155.000 dkm gelopen.
Volvo lakkleur: 130-1 Zilvergrijs Metallic.
Binnenslaper bij mij en bij de vorige eigenaar. Motor is kurkdroog en lekt niet. Heerlijke cruiser waar met gemak nog 4 ton bij op gereden kan worden.
Tot 5000 km geleden Volvo dealer onderhouden; alle dealer nota's vanaf 2005 zitten erbij. De auto kreeg jaarlijks zijn beurt bij de Volvo dealer in Venlo ondanks dat de vorige eigenaar (een oudere meneer) er soms nog geen 1000 km op jaarbasis mee gereden had.
In de afgelopen maanden zijn vervangen:
-Olie ververst
-Vier goede Hankook banden (DOT 2019)
-Kachelweerstand
-Nieuwe distributieriem
-Hemel hangt niet (bevat een winkelhaak achterin, deze is gelijmd)
-Interieur als nieuw (blauw pluche), bovenop de deurpanelen aan bestuurderskant is het blauwe nepleder iets gekrompen
-Laswerk kofferruimte gedaan (bevatte roestgat veroorzaakt door afwateringsslang vd elektrische antenne die lekte: roest is er uitgeslepen en nieuw plaatwerk er netjes in gelast) en waar nodig ontroest en bijgespoten. De onderkant is keihard
-Remklauwen voor
-Kachelweerstand vervangen (de blower blaast weer als een fohn op alle vier de standen)
-Verse APK tm 18 april 2013!
-4 sleutels
De auto heeft niet veel opties, maar wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan:
-centrale deurvergrendeling
-verduisteringsrollo's voor de achterruit
-Grundig radio/cassette
-trekhaak
Verwacht geen nieuwe Volvo en de auto bevat ook wel gebruikerssporen die passen bij deze 35-jarige (krasje, deukje, lakplekjes) maar over het algemeen is het een nette en schone verschijning voor een zeer vroege 740. Het chroomwerk en de bekleding zijn erg mooi. Het is geen stoplichtsprinter, maar je kunt er heerlijk mee cruisen op koppel, zonder rammeltjes, kraakjes of speling. De automaat schakelt soepel en de lock up komt er mooi in. Het rijdt nog verrassend strak voor een 36 jarige Zweedse tank!
Goed voor nog vele tonnen rijplezier. Instappen en genieten!
Bieden vanaf 3500,- euro
Vragen of detailfoto's graag via PB.
groet,
Kogelman
Nog een paar foto's:
De kans om een goed onderhouden, originele, belasting-luwe Volvo 740 te rijden met een aantoonbare lage kilometerstand. De wegenbelasting voor dit jaar is al betaald dus alleen nog verzekeren en tanken als vaste lasten.
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
740 sedan 1987 B230F "Blue Monday" benzine automaat royal blue, beige leder244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2