Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tellerstop..
#1
Hé hallo..

Zit een kennis op m'n bank. Heeft een 92-er 240 gekocht. Tellerwerk was stuk, tandwiel the vervangen. 250 km gereden, weer stuk..

Ik ken die electronische dingen niet..

Wat zou het nu kunnen zijn..!?

Tandwiel wéér gebarsten.

Zit zo weer een andere in maar er een standaard weekend trucje van te maken..

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#2
En je zoekt?

Een tandwiel?
Een oplossing?
Een antwoord?
Een luisterend oor?

(Omcirkel het juiste antwoord :-)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#3
Soms grijpen die tandwieltjes gewoon niet goed in elkaar. Erg irritant. Beetje aandrukken op de achterkant wil wel helpen.
Beste is toch weer eruit pakken en zien of die speling opgelost kan worden.
Antwoord
#4
(30 June 2020, 14:50)Dopski schreef: Soms grijpen die tandwieltjes gewoon niet goed in elkaar. Erg irritant. Beetje aandrukken op de achterkant wil wel helpen.
Beste is toch weer eruit pakken en zien of die speling opgelost kan worden.

zoiets ja..  

en, naar mijn idee, het gebarsten wieltje vervang je dan wel, maar idd, hoe zijn de tandjes van de ander..  

wellicht vormt het beeld van hoe het er nu bij staat al een antwoord..  

ik geeft het dorrr
Antwoord
#5
Juist. Controleer het aangedreven deel op restjes tandwiel: http://forums.turbobricks.com/showpost.p...stcount=10
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
En de dagteller niet meer rijdend resetten

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
#7
(30 June 2020, 20:52)Arjan. schreef: En de dagteller niet meer rijdend resetten

Verstuurd vanaf mijn F5321 met Tapatalk

Dat helpt inderdaad om het risico op dit euvel te voorkoemn. Om het te verhelpen is het echter niet effectief. Wink


Zonder recalme te willen maken: Zelf recent bij ETS teller laten repareren. Goed werk, met nog wat ingreepjes om het te voorkomen, voor schappelijke prijs.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG, 116.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT, 151.000 km | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT, 58.000 km | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005, 225.000 km
Antwoord
#8
Ik heb al eens een druppel secondenlijm op het tandwiel gedaan bij de barst. Heeft duizenden km’s gewerkt en kost weinig.
Volvo 244 GLE 1980, 144S 1968, 144 1972 en 144 1973
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)