Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kachelmotor vervangen
#1
Beste liefhebbers, ik vond dat kachelmotor teveel lawaai maakte en ben dus maar aan deze klus begonnen. Hele dashboard eruit en nieuwe motor besteld. Echter, heb oude motor opengemaakt en gruis eruit gehaald. Schoongemaakt en loopt eigenlijk stiller dan nieuwe. Wil eigenlijk oude terugzetten en nieuwe terugsturen. Iemand hier ervaring mee of toch beter nieuwe erin zetten?
Antwoord
#2
Als de oude propellor geen speling heeft zijwaarts, zou ik m gewoon terug zetten. Ik heb een gebruikte blower motor in mijn 240 gezet, gewoon omdat ie nog goed was.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Hoi Marc, bedoel je speling in de as van motor? Gr. Patrick
Antwoord
#4
Ja dat is eigenlijk het enige wat slijt in de 'oude' aanjager. De as zit in 2 massieve lagers (bronslagers gok ik) en één van de twee slijt het hardst. De latere versies hebben kogellagertjes op de as.
Als je de as ergens zijwaarts kan bewegen is dat het begin van het eind.

Hoeveel geluid zo'n motor maakt als ie draait in onbelaste toestand is eigenlijk niet zo interessant.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Goede info! Dank!
Antwoord
#6
Alles terug, blower werkt perfect. Heb alleen vacuümkleppen niet werkend. Tips?
Antwoord
#7
Gelukt! Vacuumkamer niet goed aangesloten. Vacuumleiding vanuit motorgedeelte was niet aangesloten. Blaast nu als een dolle. Blij.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  V snaar airco vervangen A_A 1 3.513 21 March 2016, 11:01
Laatste bericht: DanielR
  Vervangen kachelmotortje (met airco) volvo 240 1986 Rob van der Donk 4 5.651 25 August 2014, 14:28
Laatste bericht: Rob van der Donk
  kachelkraan vervangen Martinus 1 2.897 27 July 2013, 23:00
Laatste bericht: Martinus

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)