Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autotransmissie flush nodig bij een 240?
#1
Ik ga binnenkort met de 240 uit 86' met 302000km op de teller, een ritje Italie en terug maken, nu twijfel ik of het verstandig is een flush van 325 euro uit te laten voeren.
De automaat schakelt altijd wat lomp en bokkerig maar dat maakt me niet uit als het geen kwaad kan. 
Als ik van de "D" naar de "R" schakel voel je het ook goed, maar de auto rijdt en schakelt verder zonder problemen. 
Gister de peilstok bekeken en de olie was nog redelijk rood.
Antwoord
#2
Als ie nog rood is, zou ik er bijna vanuit gaan dat het al eens is vervangen. Vervangen is nog geen flushen trouwens.
Het schokkerig schakelen kan bijv ook door een verstopt filter komen.

Hoe ruikt de olie? Volgens mij staat er in de Haynes iets over het soort geur van bak olie. (Ik heb m nu niet in huis om het na te kijken).
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  middelste kruisstuk/ kruiskoppeling welke maat heb ik nodig op 245 met M46 bak? MartjeB 3 3.357 13 April 2012, 20:46
Laatste bericht: Marc1970
  M47 vervangen, welke onderdelen nodig? Niels244 5 3.955 3 May 2010, 21:27
Laatste bericht: Niels244

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)