22 March 2019, 11:28
Hi!
My name is Jonathan and I’m writing from Sweden. I’ve convinced my dad to let go of his old 245 turbo wagon that he’s never gonna fix.
Its a black metallic 1984 245 turbo with a manual (4+OD) gearbox.
300000-something km’s. ”Ran when parked” 5 years ago. 2 or 3-owner car, with my dad being the owner since the early 90's.
*Black leather interior (driver seat is worn)
*I believe it has a limited slip diff.
*Extra rearward facing seat.
*”Rally gauges”
*Turbo steering wheel.
*A/C (never worked according to my dad, but there.)
*Roofrail
Rusty. I believe the kick panels, fenders and floors are shot. The car is however complete and numbers matching.
Would anyone be interested in restoring it? It is a very rare car, which is why I thought I would try to contact the enthusiasts.
It would most likely require fenders, hood, hatch, new floors and what not. The car is snowed in in Sweden! Actual pictures of the car wont be available until the snow melts.
Please contact me through PM on this forum.
Kind regards,
Jonathan
Attempt at google translate below:
Mijn naam is Jonathan en ik schrijf vanuit Zweden. Ik heb mijn vader ervan overtuigd om zijn oude 245 turbo-wagon los te laten die hij nooit zal repareren.
Het is een zwart metallic 1984 245 turbo met een handgeschakelde versnellingsbak (4 + OD).
300000-iets km's. "Ran toen geparkeerd" 5 jaar geleden. Auto met 2 of 3 eigenaars, waarbij mijn vader de eigenaar was sinds de vroege jaren 90.
* Zwart lederen interieur (bestuurdersstoel is versleten)
* Ik geloof dat het een limited slip diff heeft.
* Extra naar achteren gerichte stoel.
* "Rallymeters"
* Turbo stuurwiel.
* A / C (werkte nooit volgens mijn vader, maar daar.)
* roofrail
Roestig. Ik geloof dat de schoppanelen, spatborden en vloeren zijn neergeschoten. De auto is echter compleet en nummers matchen.
Zou iemand geïnteresseerd zijn om het te herstellen? Het is een zeer zeldzame auto, en daarom dacht ik dat ik zou proberen contact te maken met de liefhebbers.
Het zou waarschijnlijk fenders, kap, luik, nieuwe vloeren en wat niet vereisen. De auto is ingesneeuwd in Zweden! De daadwerkelijke beelden van de auto zullen niet beschikbaar zijn tot de sneeuw smelt.
Neem via PM contact op via dit forum.
Vriendelijke groeten,
Jonathan
My name is Jonathan and I’m writing from Sweden. I’ve convinced my dad to let go of his old 245 turbo wagon that he’s never gonna fix.
Its a black metallic 1984 245 turbo with a manual (4+OD) gearbox.
300000-something km’s. ”Ran when parked” 5 years ago. 2 or 3-owner car, with my dad being the owner since the early 90's.
*Black leather interior (driver seat is worn)
*I believe it has a limited slip diff.
*Extra rearward facing seat.
*”Rally gauges”
*Turbo steering wheel.
*A/C (never worked according to my dad, but there.)
*Roofrail
Rusty. I believe the kick panels, fenders and floors are shot. The car is however complete and numbers matching.
Would anyone be interested in restoring it? It is a very rare car, which is why I thought I would try to contact the enthusiasts.
It would most likely require fenders, hood, hatch, new floors and what not. The car is snowed in in Sweden! Actual pictures of the car wont be available until the snow melts.
Please contact me through PM on this forum.
Kind regards,
Jonathan
Attempt at google translate below:
Mijn naam is Jonathan en ik schrijf vanuit Zweden. Ik heb mijn vader ervan overtuigd om zijn oude 245 turbo-wagon los te laten die hij nooit zal repareren.
Het is een zwart metallic 1984 245 turbo met een handgeschakelde versnellingsbak (4 + OD).
300000-iets km's. "Ran toen geparkeerd" 5 jaar geleden. Auto met 2 of 3 eigenaars, waarbij mijn vader de eigenaar was sinds de vroege jaren 90.
* Zwart lederen interieur (bestuurdersstoel is versleten)
* Ik geloof dat het een limited slip diff heeft.
* Extra naar achteren gerichte stoel.
* "Rallymeters"
* Turbo stuurwiel.
* A / C (werkte nooit volgens mijn vader, maar daar.)
* roofrail
Roestig. Ik geloof dat de schoppanelen, spatborden en vloeren zijn neergeschoten. De auto is echter compleet en nummers matchen.
Zou iemand geïnteresseerd zijn om het te herstellen? Het is een zeer zeldzame auto, en daarom dacht ik dat ik zou proberen contact te maken met de liefhebbers.
Het zou waarschijnlijk fenders, kap, luik, nieuwe vloeren en wat niet vereisen. De auto is ingesneeuwd in Zweden! De daadwerkelijke beelden van de auto zullen niet beschikbaar zijn tot de sneeuw smelt.
Neem via PM contact op via dit forum.
Vriendelijke groeten,
Jonathan