Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
-
#1
---
Antwoord
#2
Marc volgens mij heb ik die voor je. Ik ga even kijken bij mijn foto’s

Deze soms, de laatste nr’s komen overeen. Hij zat op mijn california import 245. Heeft het altijd gedaan en ligt nu te verstoffen. Doe maar een goed bod en hij is van jou. Ze zijn zeldzaam op de 2e hands markt omdat er niet veel K-jet meer in de omloop is.

[Afbeelding: 1-EC41-B37-8-F3-C-4-BAB-8-B04-B46-C1-FC1-F993.jpg]

[Afbeelding: 3-BD67-B14-4-B95-4-D95-8240-6-FC645-C85-CC9.jpg]

[Afbeelding: CC73400-B-3-E68-41-FF-B9-B0-756803825760.jpg]diesel near me now

[Afbeelding: DF8-E084-B-7-C03-4125-96-AF-2-C5-EA2-DF8218.jpg]

[Afbeelding: 2-C501-D66-B4-C4-454-C-BA33-E791-BC09-E19-D.jpg]
Antwoord
#3
Onderdelen zijn al gauw kapot bij de garage, omdat vervangen hun eerste oplossing is, denk ik. Die regeldingen hebben ook nog wel s te lijden van vervuiling en slechte afstelling. Bij de oudere LH is het stationair nog grotendeels geregeld met de gasklep, zie: https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E...ndBaseIdle

De 0280140500/501/520 werken allemaal hetzelfde zegt men hier: https://www.brickboard.com/RWD/index.htm...show_all=1
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
(25 February 2019, 12:04)Marc1970 schreef: Onderdelen zijn al gauw kapot bij de garage, omdat vervangen hun eerste oplossing is, denk ik. Die regeldingen hebben ook nog wel s te lijden van vervuiling en slechte afstelling. Bij de oudere LH is het stationair nog grotendeels geregeld met de gasklep, zie: https://www.brickboard.com/FAQ/700-900/E...ndBaseIdle

De 0280140500/501/520 werken allemaal hetzelfde zegt men hier: https://www.brickboard.com/RWD/index.htm...show_all=1

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat "mijn" nummer wordt opgevolgd door hetzelfde nummer maar de laatste 0 is een 1 geworden. Die zijn nog wel beschikbaar, zelfs in Nederland!

Even betreffende het verhaal dat hij "kapot" zou zijn;

Hij loopt koud te hoog stationair, wat ze doen is de luchtslang dichtknijpen naar beschreven onderdeel. Daarna loopt die goed. Is dit een logische beredenering?

Gr Marc
Antwoord
#5
Die van RM heeft wel een een heel mooi patina!

De test weet ik niet, maar wat deze klep doet is wat extra lucht doorlaten als het 'standaard' stationair te laag dreigt te worden, in geval de airco draait voor het stoplicht bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat de schuif in de regelklep net niet sluit door olie/vuil/roet aanslag.

Dit aan/uit wordt geregeld met een schakelaar bij de gasklep en een thermoschakelaar op het blok. Deze extra luchtflow voorziening heeft een eigen ECU, het hele spul bij elkaar heet Constant Idle Speed (CIS). Handboek TP30363 is er helemaal aan gewijd.

Dus ja, het lijkt erop dat ergens in het CIS systeem iets mis gaat maar om daar gelijk de klep de schuld van te geven is voorbarig. Volvo stelt zelf dat de meeste problemen zitten in (een van de vele) stekkers en verbindingen. En viezigheid via de carterventilatie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
En anders Asterix hier eens vragen. Heeft ook nog een of 2 turbo’s aan onderdelen..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 L 1978 Oranje nu B19A/M46 maar wordt B230FK/M90
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)