Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
snowcaps
#1
Heeft iemand nog snowcaps voor een 240 liggen voor het model 86 en later?
Dus met twee roostertjes. 
Graag wel in een goede staat.
Antwoord
#2
(8 February 2019, 20:03)Volvo240 schreef: Heeft iemand nog snowcaps voor een 240 liggen voor het model 86 en later?
Dus met twee roostertjes. 
Graag wel in een goede staat.

Bij Vparts in Zweden gewoon nieuw te koop :Smile
Antwoord
#3
Die van VP parts zijn reproducties (ik vermoed van Wagonmeister) en zijn niet 100% gelijk aan de originele (bevestiging met schroeven en daarom gaten in de bovenkant). Je zou eens bij Volvo Woudenberg kunnen informeren, die hebben veel liggen.
Antwoord
#4
Dat zijn ook immitaties
Antwoord
#5
Woudenberg maakt reproducties, maar daarnaast hebben ze ook veel origineel spul liggen. Vandaar de tip.
Antwoord
#6
Zijn die imitaties niet goed dan? Ik heb zo'n grote snowcap liggen voor mijn 78er. Onlangs gekocht in Zweden dus.
Ik heb het ding nog niet vastgeklikt maar het lijkt mooi te gaan passen.
Antwoord
#7
Er is niets mis met reproducties. Voordeel is soms dat reproducties van nieuw kunststof zijn gemaakt en daarmee minder bros zijn (weekmakers zitten er nog in). Minder kans op breuk dus in vergelijking met (NOS) spullen die al een flink aantal jaren op plank liggen. Ik ben wel van mening dat reproducties identiek horen te zijn aan het origineel. En dat is bij de snow caps van Wagonmeister niet zo. De reproductie snow caps van Volvo Woudenberg zien er na montage wel origineel uit.
Antwoord
#8
Oke dus die van woudenberg zijn dus een goed alternatief.
Antwoord
#9
Een argument voor de snowcaps uit Amerika is dat de bevestiging met boutjes veel steviger is dan met de klemmetjes van het origineel. Aan de buitenzijde zie je twee kleine boutjes waarvan de kopjes mooi verzonken zijn.

OK, het is niet orgineel maar wel beter van constructie. Ik kan de snowcaps vastpakken en auto er mee heen en weer bewegen. Deze snowcaps zullen m.i. niet snel gaan klapperen door de rijwind.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#10
Ik heb gaatjes geboord in de plastic bevestiging beugeltjes (onder de snowcap, uit t zicht) en daar tie-wraps doorheen gedaan en aan het rooster van de paravaan vastgemaakt. werkt perfect, geen geklapper, geen gaten in de carrosserie. Het was een z.g.a.n. origineel exemplaar waar uiteraard 1 of 2 clipjes van gebroken waren..
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)