Achtergrond:
Ik heb een B23FK waarbij de turbo druk dmv een bleedvalve op die van de FT variant komt. Destijds uitgezocht dat alle hardware dezelfde is behalve overdruk ventiel/klep. Door de FK te 'foppen' dmv een bleedvalve zou je het vermogen van de FT moeten krijgen. Goed, ik ben veiligheidshalve maar aan de veilige kant gebleven, dus heb de waarde toch wat onder die van de FT gehouden.
Nu waar mijn vraag eigenlijk over gaat
De laatste tijd bij stilstand, met een warme draaiende motor, meestal voor een verkeerslicht, rookt/walmt de motor best wel veel. Niet meteen na tot stilstand komen, maar 15sec erna zeg maar. Als ik dan weer (stevig) wegrij rookt hij niet meer.
De geur lijkt op verbrandde olie maar niet zo erg als je wel eens ruikt bij zo'n afgetrapte BMW ruikt. Niet persoonlijk bedoelt mocht iemand zich aangesproken voelen
Wat zou dit kunnen zijn, begin van het einde van de turbo? Lekken door speling op het lager, dat weer verdwijnt zodra deze weer opspoeld/toenemen van rotatie snelheid?
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een B23FK waarbij de turbo druk dmv een bleedvalve op die van de FT variant komt. Destijds uitgezocht dat alle hardware dezelfde is behalve overdruk ventiel/klep. Door de FK te 'foppen' dmv een bleedvalve zou je het vermogen van de FT moeten krijgen. Goed, ik ben veiligheidshalve maar aan de veilige kant gebleven, dus heb de waarde toch wat onder die van de FT gehouden.
Nu waar mijn vraag eigenlijk over gaat

De laatste tijd bij stilstand, met een warme draaiende motor, meestal voor een verkeerslicht, rookt/walmt de motor best wel veel. Niet meteen na tot stilstand komen, maar 15sec erna zeg maar. Als ik dan weer (stevig) wegrij rookt hij niet meer.
De geur lijkt op verbrandde olie maar niet zo erg als je wel eens ruikt bij zo'n afgetrapte BMW ruikt. Niet persoonlijk bedoelt mocht iemand zich aangesproken voelen

Wat zou dit kunnen zijn, begin van het einde van de turbo? Lekken door speling op het lager, dat weer verdwijnt zodra deze weer opspoeld/toenemen van rotatie snelheid?
Alvast bedankt voor de reacties.