30 May 2005, 21:46
Dat werkt voor idd voor complete tapeinden maar wat als een fijne vorige eigenaar de tapeinden al gesloopt heeft :evil: !? Zit er toch echt weinig anders op (op een nieuwe kop na)...
cylinderkop
|
30 May 2005, 21:46
Dat werkt voor idd voor complete tapeinden maar wat als een fijne vorige eigenaar de tapeinden al gesloopt heeft :evil: !? Zit er toch echt weinig anders op (op een nieuwe kop na)...
30 May 2005, 23:19
ok ben ik met je eens.
dat word boren :evil: maar voorkom dit door boven genoemde oplossing en je bespaard je een hoop ergenis en gemorrel om te boren. heb je er geen [size=18px]kaas[/size] van gegeten blijf er dan vanaf en kijk of er iemand is die het wel kan. als zo'n man dan alles moet opknappen staat hij echt niet te juigen hoor. ook een revisie bedrijf zal wel wat laten merken als ze zien dat er aan gepruts is en de zooi afgebroken is. dan hebben ze een hoop werk , wat totaal niet had gehoeve.
30 May 2005, 23:21
ja dat was wel balen, maar het complete blok, incl bak met goede od en 2 spruitstukken+turbo's was 200 euro, dus ik zeur niet teveel. En zeker niet omdat ik er al HEEL veel onderdelen van heb moeten gebruiken (je startmotor zal er maar net mee ophouden en dan grijp je zo een andere - echt geweldig!).
ik laat het maar doen bij dat rev.bedrijf denk ik, want mijn ervaringen met uitlaatspruitstuktapeinden (leuk scrabblewoord) van een 240 zijn maar matig. en ook hier: helaas geen brander om zoiets roodgloeiend te stoken. Morgen effe bellen en bij Nordicar koppakking etc. bestellen. Volgens mij zijn de kopbouten geen rekbouten en kan ik ze nog een keer gebruiken?
2 June 2005, 17:49
Koppakking en alle aanverwante pakkingen vandaag bij de dealer opgehaald en het was weer waar ik bang voor was: DUUR!
140 euro voor wat pakkingen..... had bijv. ook meteen maar klepdekselpakking bij ze besteld en die is gewoon 2* zo duur als bij Nordicar. En uitlaatspruitstukpakkingen waren zelfs 3* zo duur. Maar: wel compleet en zelfs een rubbertje voor de waterpomp waar ik niet aan had gedacht!
2 June 2005, 20:30
Tjonge Ticcie, wat balen weer...ik hoop dat de rest meevalt! Succes!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
2 June 2005, 21:42
yes, dank jewel. een telefoontje naar de turk zojuist voor de gevlakte kop en 'gereviseerde' tapeinden levert nog niet veel hoop op dat ik zaterdag aan de slag kan: hij gaat z'n best doen....
daar heb ik dus NIKS aan heb 'm ook gezegd dat er een kabouter met een moker op m'n cylinderkop staat te hameren en de kabouter wordt steeds fanatieker... zet er trouwens meteen de watergekoelde turbo+goed uitlaatspruitstuk op die ik nog heb liggen en hoop dat de 200pk dan weer redelijk aanspreekbaar is!
2 June 2005, 22:40
Ticcie schreef:en hoop dat de 200pk dan weer redelijk aanspreekbaar is!als het zover is kom ik m'n ruitje ook halen. Misschien kan ik erbij zijn als je hem uitprobeert!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
6 June 2005, 12:24
Zaterdag om een uurtje of 12 begonnen: kop opgehaald die gevlakt was (25 euro, niet duur!), maar waar ik zelf het tapeinden-probleem nog moest oplossen. hele middag bezig geweest met uitboren, M10 erin tappen en nieuwe M8 tapeinden waar het nog niet rot was. Spruitstuk bijgevijld, want daar paste geen M10 in etc. en uiteindelijk paste alles en hielden de tapeinden ook! Einde middag tot een uurtje of acht nog wat voorbereidingen gedaan aan de auto: olie eruit, koelwater eruit, spruitstuk met turbo gedemonteerd etc.
Gisteren om plm 11 uur weer verder gegaan: distributieriem eraf, injectie, inlaatspruistuk etc en was boel werk! Uiteindelijk de kop kunnen demonteren en zag er goed uit: het blijkt dat houder waarin het klepstelplaatje valt afgebroken was. Was bij een plaatje van 270, dus ik hou het toch maar op minimaal 300 vanaf nu.... Toen met de Grote Opbouw begonnen. Ging allemaal goed, maar kost veel tijd. vooral alles goed schoonmaken (pakkingresten etc) was veel werk, de nieuwe turbo is watergekoeld, dus kost ook tijd etc. Uiteindelijk heb ik non-stop gewerkt tot 23uur en was toen klaar!! Na veel gekloot om de distributieriem op tijd te krijgen trouwens... Ik had echt ALLES wat ik nodig had gekocht en dus goed voorbereid EN geen tegenslagen gehad. Had de turbo vantevoren met olie gevuld en half litertje olie op de kleppen gegoten. (En natuurlijk water + olie gevuld), vlgs het boek auto eerst 'droog' starten ivm oliedoorloop in de turbo en na 10 seconden de bobine weer aansluiten. Sloeg in 1 keer aan en liep meteen super!! Erg ingespannen gewacht en gekoekeloerd, maar alles bleef droog. Helaas bleek onderaan de auto alleen de turboretourleiding (olie) toch te lekken.... Auto weer laten afkoelen en dat ingesmeerd met vloeibare pakking. Durfde niet te gaan proefrijden, want kans dat dan de olie weer door de vloeibare pakking heendrupt.... Zat dus om 23.30 gisteravond aan m'n avondeten en redelijk total-loss. Vanmorgen met enige spanning gestart en weggereden en alles ok!!! En bij controle hier op m'n werk (75km gereden): alles droog en goed! Ik heb 'm nog niet op z'n staart getrapt en rustig gereden, maar vertrouwen groeit. Heel netjes gewerkt de hele tijd en alles daardoor mooi droog en schoon en lekvrij(op die ene pakking na dan...). Uitlaatspruitstuk zit ook ok en lekt (nog?) niet. dat was dus het hele weekend en heb nu pijn in m'n rug en knieen! Was wel leuke klus, maar duurde NET effe 3 uur te lang. Ben benieuwd trouwens wat deze turbo doet:oude zat vol scheuren, dus deze zou wel wat meer druk moeten kunnen opbouwen!
6 June 2005, 12:45
Hey man! Blij te horen dat het toch nog allemaal redelijk gegaan is. Wel flink wat uurtjes. En in je eentje of? Ik kan er nog wel wat van opsteken zo te horen..mooi!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
6 June 2005, 13:36
samen met vriend Olyslager (de vraagbaak voor de 240).
Op zich is het allemaal niet heel erg moeilijk: je moet zeker de juiste gereedschappen, materialen, informatie , geduld en een beetje technisch inzicht/ervaring hebben. En een brug oid zou het ook wat aangenamer voor knieeen en rug. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
nieuwe cylinderkop | De Kater | 2 | 2.432 |
12 April 2007, 10:56 Laatste bericht: De Kater |