Berichten: 35
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2015
Hallo!
Ik ben op zoek naar een achteras met korte overbrenging (3.91 of 4.10 oid) MET snelheidssensor!
Ik weet dat deze combinatie (bijna?) niet standaard geleverd is, maar misschien heeft één of andere onverlaat ooit iets gebouwd!
mvg,
Tim
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
17 April 2017, 16:40
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2017, 16:40 door skidje.)
Moet er zeker een signaal op te zitten?
Ga een as van een 77er vervangen en vermoed wel dat deze een zeer korte overbrenging heeft.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 35
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2015
17 April 2017, 16:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 April 2017, 17:11 door Quick-T.)
Ja.. anders weet ik niet hoe hard ik ga..
Of iemand moet een geniaal idee hebben om het signaal ergens anders vandaan te halen..
Ik zie dat je je bericht aangepast hebt.. heeft jouw as nou wel of geen sensor? Lijkt mij van niet..?
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
(17 April 2017, 16:47)MQuick-T schreef: Ja.. anders weet ik niet hoe hard ik ga..
Of iemand moet een geniaal idee hebben om het signaal ergens anders vandaan te halen..
Ik zie dat je je bericht aangepast hebt.. heeft jouw as nou wel of geen sensor? Lijkt mij van niet..?
Inderdaad om verwarring te voorkomen. In welke auto/bwjr heb je de as nodig en waarom zelfs vraag naar 4.1 overbrenging.
Een 77er as heeft geen electrisch signaal.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 35
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2015
17 April 2017, 21:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18 April 2017, 00:41 door Quick-T.)
Ik heb een 1986 240 station met 230A torretje en 5-bak handgeschakeld op LPG.
De korte as om het zaakje een stuk sportiever op te laten trekken, harder dan 100 rij ik toch haast nooit, dus het toerental op de snelweg zal me een worst wezen. Neem aan dat ie niet meer dan 3700 zal draaien dan.
De bedoeling is ooit een rappere nokkenas te vinden voor het ding ook.
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
En weet je welke er nu onder zit? Qua overbrenging?
Kan helaas niets voor he betekenen. Maat stuur Asterix maar een PB. Die heeft dat wel.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 35
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2015
Volgens de boekjes een 3.31, de sticker is weg, dus ik kan het nog niet met zekerheid zeggen.
Donderdag til ik hem even op en ga ik het aantal slagen van de cardan tellen per omwenteling van het wiel, dat is wel een aardige benadering.
Bedankt voor de tip!
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Ik rij met een b230 m47 en 4.56 achteras in de 145 op lpg.
De eerste versnelling is bijna niet nodig.
Met een 4.10 kun je leuk sportief rijden denk ik.
Voor de teller moet ik ook nog wat verzinnen.
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 35
Topics: 6
Lid sinds: Dec 2015
Is er niet toevallig een remschijf van een andere Volvo hetzelfde als de onze, maar dan met ABS ring? Dan kun je daar signaal vandaan halen!
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dat word dan aan de voorzijde, neem aan dat de late 200 serie wel abs had?
Verstuurd vanaf mijn E5603 met Tapatalk
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970