Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Keuzes.. B230(a) of B200 (f)
#1
hallo,


ik weet een super polar te koop staan uit Italie met B200 motor met injectie.

Kan iemand mij iets meer zeggen over die motor? Zijn die trager dan een B230A? Of net sneller?


Mvg,

Peter
Antwoord
#2
Dag
Ik ben een keer overgegaan van een 230 naar een 200. Als ik het niet geweten had, had ik het verschil nauwelijks gemerkt.
Alleen met zware aanhanger voel je dat je goed door moet trekken om hem op snelheid te krijgen.
Mooie auto overigens, met alles erop en eraan. Enkel soms geen dakrail.
Antwoord
#3
Ik zie dat je van 230A naar 200F overgaat. Die trekt zelfs feller.
Antwoord
#4
Als je een aanhanger of caravan gaat trekken is er wel verschil hoor. Een 200 gehad en ging best hoor maar daarna 230 en ik wil niet meer terug.

Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#5
Hier staan ze naast elkaar en kan je precies het verschil zien, het max. koppel van de B200F komt later en is minder: http://www.volvo200.org/modellen/motoren2.htm, dus lastiger wegrijden met de sleurhut. Vermogen is uiteindelijk 1 pk verschil. De 2 liter schijnt wel een fractie zuiniger te zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Marc1970 schreef:Hier staan ze naast elkaar en kan je precies het verschil zien, het max. koppel van de B200F komt later en is minder: http://www.volvo200.org/modellen/motoren2.htm, dus lastiger wegrijden met de sleurhut. Vermogen is uiteindelijk 1 pk verschil. De 2 liter schijnt wel een fractie zuiniger te zijn.

mooie info!

Heeft de injectie voordelen tov de carburator?
Antwoord
#7
Is elektronische injectie, is wat preciezer onder meer rij-omstandigheden, vooral met de lamda sonde. Italiaanse Polars hebben vaak AC en leren stoelen e.d. Km standen zijn wat minder precies schijnt.

En hij zou op 95 benzine moeten kunnen tuffen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Pluk schreef:Als je een aanhanger of caravan gaat trekken is er wel verschil hoor. Een 200 gehad en ging best hoor maar daarna 230 en ik wil niet meer terug.

Verstuurd met Tapatalk

Waarom geen 200 meer Pluk?
Antwoord
#9
PeterDeM schreef:Waarom geen 200 meer Pluk?
Hoewel het verschil misschien niet zoveel lijkt tussen 200 en 230 merkten wij het toch echt wel. Net even wat meer kracht. Caravan en aanhanger trekt hij ook makkelijker dat hield eerst bergje op niet echt over. De 200 was wel iets zuiniger in verbruik maar voor zuinigheid rijden we geen Volvo 😉

Maar als je geen 230 hebt gehad merk je het niet hoor maar juist omdat we nu verschil merken gaan we liever niet meer terug naar 200.

Verstuurd met Tapatalk
Daily drivers: Volvo 240 2.3 GL (91) & Saab 9.3 sportsedan 1.8 T 2006 /  Eerdere Volvo's :  240 DL (86) - 245 GLT Turbo (83)- 245 GLT (91) - 850 GLE (94) - Volvo 240 2.0 i Polar (93) - Volvo 244 GL D6 (81) - 240 sedan 2.3 GL (90) -940 Estate 2.3 GLE HPT Turbo (94)- Volvo V70 2.5 T exclusive- Volvo 240 2.3.Polar (92)
Antwoord
#10
Ik heb een 240 Superpolar (de B200 dus). Voor onthaasten is ie prima. Ik vind hem echt traag. Zeker als je ook nog eens de airco inschakeld. Weg vermogen. Inhouden ook met de airco aan, iets wat ze bijna allemaal doen.

Daarom gaat er dit voorjaar een B230FK in. Onthaasten maar wel met de mogelijkheid om een vrachtwagen vlot in te halen.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)