Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5-bak
Besten,

Ik heb een 240 2.1GL op het oog uit 1980.
Een 4-bak.
Los van het feit dat het een tweede auto wordt is een 5-bak toch wel heel erg lekker.
Iemand een idee waar gereviseerde 5-bakken te koop zijn?
Of is er iemand hier op het forum die dat (evt samen!) wil doen?

En wat is er nog meer nodig (andere teller? kabel? koppeling?)
Hoop zodoende een kostenplaatje (en dus afweging) te kunnen maken.

4-bak met OD is uiteraard ook een optie maar ik meen me te herinneren dat de 5-bak bedrijfszekere is dan de OD.

Hoor het graag!

Groet,
Hugo
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Antwoord
gereviseerd ga je ze niet vinden, er zijn gewoon geen onderdelen van behalve lagers.
Ik heb er op voorraad, moet enkel een bijpassende pook en baksteun vinden, enkel te koop icm inbouw.
5 bak vind ik persoonlijk bedrijfszekerder, tandwielen gaan niet zo snel kapot rembanden en elektra iets sneller.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Ze zijn op marktplaats vooral ongereviseerd te koop. Kan geen kwaad, zou pas gaan reviseren als dat nodig is (meestal niet namelijk). Verse olie en pakkingen lijkt me genoeg.

Wat je nodig hebt; aandijfas (je hebt een kortere nodig), M47 (zo heet de 5versnellingsbak) met kilometertellerkabel aansluiting (vrij zeldzaam).
De kilometerteller kabel weet ik niet zeker misschien dat die van de M45 het net haalt naar de M47.

Koppeling kan blijven zitten. Als je toch bezig bent wel even kijken of alle lagers nog lekker soepel en geruisloos draaien.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)