Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
As tandwiel aandrijving olie pomp en ontsteking
#1
Ik zoek voor mijn 145 met b20 de as onder de ontsteking met tandwiel.
Ik stond vandaag spontaan stil op de a2.
Na even zoeken kwam ik erachter dat de nokken die de ontsteking mee nemen afgebroken waren.
Heeft iemand nog zo,n as liggen?
Ik heb hem nu even uit de 144 geleend.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#2
Oorzaak ook gevonden, de centrifugaal gewichten blokkeren in het huis.
Zoek nu ook een ontsteking voor de B20
Wie heeft er wat over?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#3
Ontsteking gefixt, bij Raf in breda even door de schappen gezocht en een paar ontstekingen mee gekregen om te proberen Smile
Altijd handig zo'n kennis Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#4
Als ik jou was zou ik ook even controleren of je nokkenas tandwiel nog wel heel is.
Als je namelijk nog een fiber nokkenastandwiel hebt dan is de kans heel groot dat deze nu ook gesneuveld is.
Tenminste bij mijn volvo 142 toen wel dat mijn ontsteking net zoals bij jou ontploft was.

Of het tandwiel nog goed is kun je controleren door de motor rond te starten en in het ontsteking gat te kijken of de nokkenas regelmatig rond draait of anders je kleppendeksel er af en kijken of alle kleppen wel open en dicht gaan en of dit in hetzelfde tempo door blijft gaan.
Succes
Antwoord
#5
Ga ik meteen even controleren, de as moet er toch weer uit en een tandje verdraaid worden.
Ik krijg hem met de nieuwe ontsteking net niet op tijd.
De vacuum vervroeger zit bij deze aan de andere kant en loopt tegen de motor aan, is het dan een vervroeger of een verlater?
Ik zal straks eens een foto posten van hoe het zit.
Volgens mij heb ik nu de juiste verdeler en heb ik altijd met een verkeerde gereden.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#6
[ATTACH=CONFIG]4276[/ATTACH]
Deze verdeler zit er nu op en de vorige verdeler had de vacuum vervroeger contra en en deed ook niet vervroegen maar verlaten of andersom?
Heb ik nu de juiste verdeler of moet van deze het vacuum aangesloten worden op het inlaatspruitstuk?


Bijlagen Afbeeldingen
   
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#7
Ja, de toeter aan de achterkant, die hoort op de B20A, uit mijn hoofd eindigt het Bosch nummer op 077. Het vacuum pak je op precies de goede plek.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Heel mooi, nu nog de aandrijfas voor de ontsteking dan kan ik de grijze 144 naar de apk brengen.
Daar heb ik de as van geleend.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
Niemand?
Iemand nog een b18 of een b20 die in de weg staat?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#10
Ik heb nog wel zo'n asje leggen (nog wel een bijna complete B20 ook, moeten B21 zuigers in....)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Olie temperatuur sensor DanielR 11 3.553 27 January 2021, 11:26
Laatste bericht: 222
  flensen olie toe- en afvoer turbo 2/7-serie johnnyboy 4 2.197 3 May 2020, 02:55
Laatste bericht: edwin
  Montagevoet Ontsteking 164 B30E 244GL1978 3 1.986 9 May 2019, 09:13
Laatste bericht: wreccer
  Ontsteking B230A Spijky1980 7 4.145 28 March 2018, 12:42
Laatste bericht: asterix
  Olie leiding flexibel turbo. jehannes 3 2.853 18 October 2016, 21:41
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Gezocht Volvo 240 turbo vacuum canister van ontsteking Hyfly 1 2.235 22 August 2016, 11:53
Laatste bericht: polestar-volvo
  verstelbaar nokkenas tandwiel nuke Texel32 2 1.705 21 August 2016, 20:39
Laatste bericht: A_A
  Tandwiel + toerenteller Hanatarash 0 1.456 9 August 2016, 16:08
Laatste bericht: Hanatarash
  In tank pomp 240 Dopski 7 3.383 12 July 2015, 22:19
Laatste bericht: Dopski
  ontsteking 740 met hall sensor erwin292 2 2.280 29 May 2015, 17:20
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)