Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
25 July 2014, 17:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 July 2014, 21:48 door Jambon.)
2 afzonderlijke vragen eigenlijk..
Zijn het aantal splines van een 100 en 200 overeenkomstig?
Een 200/700/900 stuurhuis, daar zit vast nog wel verschil in verhoudingen verwacht ik. Even geleden gereden met Luc's auto, veel minder direct dan de worm en tand ZF van m'n 140..
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maakt niet uit. Je moet toch slijpen en lassen voordat het vice versa past. Dan kun je dusnet zo goed de 2 combineren.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
skidje schreef:Maakt niet uit. Je moet toch slijpen en lassen voordat het vice versa past. Dan kun je dusnet zo goed de 2 combineren.
is dat je antwoord op vraag 1 of 2.. :wink:
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
26 July 2014, 22:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 July 2014, 22:40 door Marc1970.)
De 140 stuurdoos gaat met 4,15 draaien van "lock to lock" vlgs Haynes. Zowel de onbekrachtigde Cam Gear als de ZF in de 240 zijn 4,34 draaien. Bekrachtigd van CG (early type) is 3,5 vlgs het handboek, dat is ws. met het grote 140 stuur leuk te doen in onbekrachtigde opzet, lekker vlot.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Jambon schreef:is dat je antwoord op vraag 1 of 2.. :wink:
Raymond: was een beetje kort door de bocht antwoprd op 1
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..