Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Splines en stuurhuisch
#1
2 afzonderlijke vragen eigenlijk..

Zijn het aantal splines van een 100 en 200 overeenkomstig?

Een 200/700/900 stuurhuis, daar zit vast nog wel verschil in verhoudingen verwacht ik. Even geleden gereden met Luc's auto, veel minder direct dan de worm en tand ZF van m'n 140..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#2
Maakt niet uit. Je moet toch slijpen en lassen voordat het vice versa past. Dan kun je dusnet zo goed de 2 combineren.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#3
skidje schreef:Maakt niet uit. Je moet toch slijpen en lassen voordat het vice versa past. Dan kun je dusnet zo goed de 2 combineren.
is dat je antwoord op vraag 1 of 2.. :wink:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
De 140 stuurdoos gaat met 4,15 draaien van "lock to lock" vlgs Haynes. Zowel de onbekrachtigde Cam Gear als de ZF in de 240 zijn 4,34 draaien. Bekrachtigd van CG (early type) is 3,5 vlgs het handboek, dat is ws. met het grote 140 stuur leuk te doen in onbekrachtigde opzet, lekker vlot.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#5
Jambon schreef:is dat je antwoord op vraag 1 of 2.. :wink:

Raymond: was een beetje kort door de bocht antwoprd op 1
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)