Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Dennis, die 23 mm op wat voor een uitvoering zat die?
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Overzichtje wat ergens op www staat:
Swaybars for the Volvo 240 (not including GT):
Stock Wagon:
Front: 19mm
Rear: 15mm (and 'wagon' springs)
Turbo or GLT Wagon:
Front: 23mm
Rear: 19mm (and 'wagon' springs)
Stock Sedan:
Front: 19mm
Rear: 19mm
Turbo or GLT Sedan:
Front: 23mm
Rear: 21mm
Veel estates hebben geen enkele achterstabi. Verdubbelen is lang zo effectief niet als dikker.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Marc heb je dit ook van de 260?
Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
6 July 2014, 11:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 July 2014, 11:29 door Marc1970.)
Er is niet direct enige logica te ontdekken in de stabilisatorstang brei, maar gcp.se heeft de 240-260 catalogus tot 1978 en daarin staat deze in Section 72:
http://global.gcp.se/global/catalogues/nav49257?type=sc
Vier stangen, waarvan 2 dezelfde diameter en een ander onderdeelnummer die dan onder de B19 t/m B27 zitten en twee dikkere die onder de B20 en de B27 zitten. Niks over te zeggen dus.
Als je daar zoekt op 'anti-roll bar' komen er ca. 20 ond.no. voorbij, helaas zonder diktes of herkomst ws. zitten daar ook Amazon en 940 onderdelen bij.
Daar komen we ook het fijne Zweedse puzzelwoord krängningshämmare tegen, de Zweden zijn daar ook op zoek naar dikkere:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=23&t=75575
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969