Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwikfit en service?
Dag beste Volvoliefhebbers.
Sinds april bezit ik een Volvo 240 Estate met turbo (later ingebouwd!?). De vorige eigenaar had in januari 2006 bij Kwikfit de uitlaat geheel laten vervangen bij Kwikfit in Ede incl. een nieuwe katalysator. Rekening ter inzage van 583 euro. Toen ik de auto 1 maand had zat er een lek in de uitlaat in de buis tussen middendemper en achterdemper. Verbaasd ging ik met de rekening naar Kwikfit. Ik was weliswaar niet de vorige eigenaar, maar dat maakt volgens mij niets uit.
De chefmonteur deed of zijn neus bloedde en zei dat misschien de vorige eigenaar niet de tussenbuis vervangen wilde hebben. Ik zei dat op een bedrag van bij 600 euro, 39 euro voor die buis niets uitmaakte. Om een lang verhaal kort te maken. Een monteur van Autorima (U welbekend neem ik aan...dit zijn in mijn ogen wel mensen met verstand van Volvo) zei dat Kwikfit als volgt te werk is gegaan:
1) er is een katalysator opgezet van een 740 en die is korter.
2) om dit te compenseren is er een stuk tussengelast
3) de buis van de 740-katalysator is een stuk dunner dan de turbo uitlaatbuis en dus is er een verloopmof van dun naar dik tussengelast
4) mogelijk was de (turbo) buis tussen middendemper en achterdemper niet aanwezig en hebben ze dus de oude laten zitten die het onlangs dus heeft begeven
5) op de geimproviseerde imitatie 740-katalysator zit geen aansluiting voor de lambdasonde, dus gaat steeds (ook na het resetten..via loskoppelen accu) het lambda-lichtje aan.
In de tussentijd belde Kwikfit op dat ze de tussenbuis in huis hebben en die er wel voor 90 euro in wilden zetten, waarbij ze uit coulance geen montagekosten rekenen volgens de chefmonteur.
Bij Kwikfit Wageningen en andere onderdelenzaken staat die buis in de boeken voor 39 euro. Kwikfit Ede probeert na alles wat er is gebeurd mij als klant nog een keer op te lichten. Echt te gek voor woorden.
Inmiddels ben ik via Autorima aan een originele Volvo 240 turbo uitlaatbuis gekomen en heb deze zelf laten monteren bij een betrouwbaar Autobedrijf!!

Vinden jullie dat ik nog enige actie moet ondernemen richting Kwikfit. Ikzelf vind de hele gang van zaken enigszins ruiken naar misleiding en zelfs naar oplichting.

Heb er wel van geleerd dat ik met een grote boog om Kwikfit heen moet lopen omdat:
1) de uitlaten passen nooit mooi...slepen altijd over de grond bij heuvels
2) kwaliteit is waardeloos
3) service sucks!
4) last and not least: mijn Volvo verdient beter!!!

groeten,

Peter van Doornum
olvo 245Turbo
Antwoord
helemaal fris is het allemaal niet....

Maar let op: voor zover ik weet bestaat jouw model eigenlijk niet en is in ieder geval de turbo later ingebouwd. Dat betekent dat bijv. je downpipe incl. de katalysator (de voorste pijp vanaf de turbo) altijd een eigen fabrikaat zal zijn. De rest van je uitlaat zal waarschijnlijk wel hetzelfde zijn als de originele turbo. Best wel mogelijk om daar een goedwerkend systeem voor te fabriceren of van andere modellen te 'lenen' - maar voor de kwik-fit mannen is dit waarschijnlijk allemaal vooral lastig en vervelend. Ik zou 't zaakkie verder lekker laten rusten en nooit meer naar die prutsers teruggaan.
Antwoord
ik ben er niet over tevreden. bij de XC7o hadden ze de boel met enorme plakken lood uitgebalanceerd laatst. met wat moeite en de band en velg tov elkaar verdraaien is dat echt niet nodig..
en de keer daarvoor hadden ze de banden zo erop gelegd dat ze verkeerdom draaien. waren ze nog brutaal ook toen we ze goed om wilden hebben, en de monteur die de fout gemaakt heeft is er niet eens op aangesproken...
de banden kunne oververhit raken en klappen als ze hard gereden worden en verkeer erop liggen...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Actie ondernemen? Tja, spread the word zou ik zeggen.

Dit is zo moeilijk aantoonbaar, dat krijg je niet hard gemaakt.

Ik ben er 2x geweest, 1x voor een uitlaatje voor een Fiesta (compleet van voor naar achter voor 120 gulden :twisted: ) en 1x om de wielen van de 850 te laten balanceren. Ze waren echter zo enthousiast dat een velg krom was dat ze maar niets hebben gedaan behalve zo'n achterlijk dopje op de trekhaak gezet :evil: :evil:

Gr :roll:
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Vroeger ( voor 1985 ) had ik een Kwit-Fit vestiging als achterbuurman.
Reuze handig trouwens.
Toen waren er ook nog geen kwaliteit-eisen voor uitlaten.
Kwit-Fit gaf wel 3 maanden volledige garantie en daarna afbouwend.
Mijn toenmalige auto, een Fiat 131 Racing had een vervelende hoog frequente trilling in de motor bij 4000 toeren, waardoor elke uitlaat er altijd bij de voorste demper afscheurde.
In de 2 jaar dat ik die auto heb gehad, hebben ze er bij Kwik-Fit wel 5 nieuwe uitlaten tegen volledige garantie onder gehangen.
Waren toen wel geschikte lui, maar tegenwoordig staan ze je gewoon in te schatten, hoeveel verstand je van een auto hebt en hoeveel ze aan je kunnen verdienen.
Antwoord
De Chef van Kwikfit Hoogvliet rijdt een 140, ik heb er een leerling stage lopen... Ze hebben ook een centrale club waar ik zeker je klacht neer zou leggen. :?

Overigens komt ik er nooit 8) 8) Smile
[img][/img]
Antwoord
een volvo is een dermate degelijk opgebouwd voertuig met een constructie die zo simpel en eenvoudig is te vervangen en te repareren dat ik eigenlijk niet goed begrijp dat er iemand naar de kwikfit toegaat!
Een dergelijk zooitje amateuristische kneuzen bij elkaar heb ik nog nooit gezien!
Uitlaten die passend gemaakt worden met een brander, omdat de bocht effe niet goed is en dat soort gestuntel!
Een regelrechte belediging voor alle monteurs die wel weten wat ze doen!
Ben bij verschillende filialen geweest voor een prijsopgaaf voor banden en dan loop je toch wel effe rond, ging zonder opgaaf de deur uit dat snap je wel, en had echt weken last van nare dromen en was emotioneel kapot :lol: :lol:
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Och, de heftige reacties die Kwikfit blijkbaar kan oproepen bij sommigen Confusedhock: gaan mijn deur voorbij.

Ja, ik heb mijn Volvo daar wel eens gehad. Banden / uitlaat en zelfs APK. En had zeker geen reden tot klagen. Die uitlaat lekt overigens nu wel bij het aansluitpunt, ruim een jaar later.
Maar ik laat blijkbaar genoeg blijken dat ik iets meer kennis heb dan de gemiddelde klant.
Ook Volvo kennis is aanwezig bij het filiaal in Enschede (Hengolosestr).
Maar altijd bij de les blijven en indien mogelijk: meekijken, want dan gaat de kwaliteit van het werk ineens met sprongen vooruit.

Maar ik verwacht ook geen wonderen. Ja het is een rommeltje. Maar dat is het in menig garage bedrijf. Pas als ik in een schone werkplaats kom, krijg ik het benauwd. Want al die schoonmaakuren staan straks ook op mijn rekening.
Het probleem van Kwikfit is hetzelfde als elke andere keten: de ene presteert beter dan de ander. En de prutsers verknoeien het voor iedereen.

Een merkband is een merkband, dus daarvoor is Kwikfit wel geschikt. En ze zeggen de goedkoopste te zijn.
Dat klopt ook, alleen het balanceren is er weer erg duur. De eindprijs is dan weer wat hoger.
Als ik de centenjager uit ga hangen, koop ik de banden bij Kwikfit met montage, maar laat het balanceren doen door Euromaster, want die zijn daarmee de helft goedkoper.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
Ik heb een klacht ingediend bij het hoofdkantoor van Kwikfit en krijg het geld terug als ik de katalysator eraf haal en inlever. Goede actie van Kwikfit. Inmiddels heb ik door Autorima een originele nieuwe katalysator laten plaatsen en is de Kwikfit kat onbeschadigd erafgehaald. Een dezer dagen ga ik die dus bij Kwikfit geheel volgens afspraak inleveren.

Best wel soepel van de regiomanager van Kwikfit die mijn klacht heeft behandeld! Wou ik even kwijt.

Laat onverlet dat ik voor wat betreft uitlaten voor de Volvo met een grote boog om Kwikfit e.d. heenloop.

In ieder geval beste Volvofanaten bedankt voor alle reacties en wellicht tot ziens!

groeten,

Peter van Doornum
olvo 245Turbo
Antwoord
ik zie in sommige autoblaadjes wel eens advertenties van een bedrijf dat voor elke auto wel iets moois maakt op uitlatengebied, dubbele pijpen enzo.Ben benieuwd of dat wat is.Wel mooi, 2 uitlaten.
45 1993,v70 awd 97
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Haynes service and repair manual 240serie ook voor 260??? simplicity 1 1.726 25 August 2007, 22:11
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)