Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
het mysterie
#1
Na het vervangen van een remslag voor remt mijn 145 scheef.

Al gedaan:
ontlucht meerdere malen
op de rembank geweest (druk is gelijk)

wat nu? je schijnt een van de armen af te kunnen stellen. (de bovenste geloof ik)
heeft iemand daar ervaring mee?
Antwoord
#2
Als de rubbers in de draagarmen (onder en boven) te ver versleten zijn, verstelt het wiel zichzelf als het afgeremd wordt. Waardoor die kant dus ander toespoor, camber en caster tegelijk krijgt. Vooral de bovenste draagarmrubbers leveren interessante afwijkingen op.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Toch wel de remslangen aan beide kanten vervangen he?
En losstaand inderdaad: nergens speling in de voorwielophanging/stuurinrichting, zelfde banden li/re?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
#4
boedr schreef:Toch wel de remslangen aan beide kanten vervangen he?
En losstaand inderdaad: nergens speling in de voorwielophanging/stuurinrichting, zelfde banden li/re?
precies, en als alles vervangen is, juiste druk, goed functionerend etc., dan maar ens uitlijnen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#5
nee, slechts 1 slang van de 4 in totaal.

wellicht de zelfde slang vervangen aan de andere kant? of maar gewoon gelijk alles?

ik heb bij mijn winterbanden de zelfde banden ronddom
Antwoord
#6
Dirk86 schreef:nee, slechts 1 slang van de 4 in totaal.

wellicht de zelfde slang vervangen aan de andere kant? of maar gewoon gelijk alles?

ik heb bij mijn winterbanden de zelfde banden ronddom
beste alle slangen, na verloop van tijd gaat de remvloeistof inwerken op een verouderende remslang, hierdoor wordt ie inwendig langzaam kleiner. Mocht een dergelijke slang ook nog een tijdje open hebben gelegen dan zet eea nog meer uit. Mogelijk heb je nu op enkele zuigertjes nu meer restdruk, bij remmen grijpt het betreffende blokje meer aan, maar kan ook de temperatuur doen oplopen in de schijf en blokken. Ik heb het al eerder geschreven, na verloop van al die jaren is het helemaal geen overbodige luxe om remslangen te vernieuwen..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#7
Ik rij al jaren rond met 3 nieuwe en 1 oude op de 240 en 3 oude en 1 nieuwe op de 144, dat maakt niks uit. De rempedaal weet dat niet, welke datum er op de slangen staat.

Je kan dat testen, krik een wiel op, rem, rem los, draai het wiel met de hand rond en dan mag-ie maar een ietsie aanlopen.

Als de auto trekt naar de kant met de oude remslangen, zou er best nog lucht in de 'nieuwe' kant kunnen zitten. Ik zou nog eens ontluchten. Dan eerst de remleksensor uit het verdeelblokje halen, en controleren dat de plunjer in het midden staat, deze kan de doorgang naar bepaalde remcircuits afsluiten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Toevallig heb ik ook net aan ÃÃn kant de remslangen (en gehele klauw trouwens) van mijn 144 vervangen en trekt hij ook ietsje naar ÃÃn kant, de kant van de nieuwe slangen.
Ik zat te denken de andere kant ook maar te vervangen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
De verouderde slangen kunnen ook het ontluchten juist in de weg staan..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#10
Marc1970 schreef:Ik rij al jaren rond met 3 nieuwe en 1 oude op de 240 en 3 oude en 1 nieuwe op de 144, dat maakt niks uit. De rempedaal weet dat niet, welke datum er op de slangen staat.

Je kan dat testen, krik een wiel op, rem, rem los, draai het wiel met de hand rond en dan mag-ie maar een ietsie aanlopen.

Als de auto trekt naar de kant met de oude remslangen, zou er best nog lucht in de 'nieuwe' kant kunnen zitten. Ik zou nog eens ontluchten. Dan eerst de remleksensor uit het verdeelblokje halen, en controleren dat de plunjer in het midden staat, deze kan de doorgang naar bepaalde remcircuits afsluiten.

ook dit heb ik al gprobeerd. bij flink remmen trekt hij alleen niet een beetje naar links maar gewoon hard. de remlek sensor? Ik ga een skijken in mijn haynes boekje waar die zit en dan trek ik hem eruit. Als dat niet werkt ga ik de andere 3 slangen ook maar vervangen en dan zien we wel weer.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)