17 January 2014, 18:59
Had al een tijdje gering verlies van koelvloeistof. Zocht het steeds bij de waterpomp omdat ik die een tijdje geleden zelf vervangen heb maar vond steeds niets.
Nu verving ik de rechter voorlamp en zag ik een straaltje bij het vulreservoir weglopen. Beugel losgedraaid en reservoir bekeken. De twee slangaansluitingen zagen er prima uit.
De naad tussen boven- en onderdeel lijkt te lekken. Komt iemand dit bekend voor?
Als ik de dop eraf draai na een rit van drie kwartier hoor ik een sisgeluid. Ik heb niet het idee dat er overdruk is want ik voel geen lucht ontsnappen.
Het lijkt meer op onderdruk.
Is dit normaal? Ik verwacht dat als alles warm is gestookt dat alles uitzet en er overdruk ontstaat.
Iets wat ik ook vreemd vind is dat er vloeistof lekt maar dat er toch een onderdruk is. Hoe moet ik dit alles verklaren?
Heeft iemand voor mij nog een reservoir rondslingeren?
Nu verving ik de rechter voorlamp en zag ik een straaltje bij het vulreservoir weglopen. Beugel losgedraaid en reservoir bekeken. De twee slangaansluitingen zagen er prima uit.
De naad tussen boven- en onderdeel lijkt te lekken. Komt iemand dit bekend voor?
Als ik de dop eraf draai na een rit van drie kwartier hoor ik een sisgeluid. Ik heb niet het idee dat er overdruk is want ik voel geen lucht ontsnappen.
Het lijkt meer op onderdruk.
Is dit normaal? Ik verwacht dat als alles warm is gestookt dat alles uitzet en er overdruk ontstaat.
Iets wat ik ook vreemd vind is dat er vloeistof lekt maar dat er toch een onderdruk is. Hoe moet ik dit alles verklaren?
Heeft iemand voor mij nog een reservoir rondslingeren?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]