Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Contacthoek 164
#1
Dag

Mijn 164 F injectie met contactpuntjes loopt slecht. Wanneer ik de contactpunten op 2.5 afstel (waarde volgens Haynes) loopt de contacthoek naar 10 graden. Bij 1.5 komt hij in de buurt van 40 graden. De waarde van de contacthoek zou 45 graden moeten zijn. Hoe krijg ik beide waarden zoals die moeten zijn? Simpelweg nieuwe contactpunten plaatsen?
Verder zie ik op dit forum dat nog niemand met zekerheid de condensatorwaarde met zekerheid weet voor deze zescilinder. Iemand een idee?

Groet,

Rin.
Antwoord
#2
Tijd voor een hotspark oid. Ben je van de puntjes af en hoef je ze niet meer eens in de 10000km te stellen.
Rond de 70/80euro en je bent klaar.
Gr Robert
Antwoord
#3
wreccer schreef:Tijd voor een hotspark oid. Ben je van de puntjes af en hoef je ze niet meer eens in de 10000km te stellen.
Rond de 70/80euro en je bent klaar.
Gr Robert
..Ãn het vangt enigzins de slingering van het asje op, Ãn je vonk is sterker..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#4
..en je bent van je condensator af..
Antwoord
#5
Nu zelfs 60 euro bij tinus in de aanbieding...
Antwoord
#6
Contacthoek en spleet corresponderen 1:1 alleen is de hoek meest wat nauwkeuriger af te stellen. Voor de 164 kom ik alleen 0,25 mm/0,01" tegen als spleet, met 42 graden als bijbehorende contacthoek. Als je de twee waardes niet bij elkaar krijgt moet je eens kijken of de puntjes nog netjes bol zijn i.t.t. ingebrand. Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker van de originele Bosch ontsteking trouwens.

Staat er nog een ond.no. leesbaar op de condensator? Of op de verdeler zelf?

Volgens mij is dit hem, de 01237330140 voor alle B30's behalve de B30E: http://www.findpart.org/part/bos-1237330140, daar staat een waarde van 0,23 uF verderop. Dat is een hele gewone waarde.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)