Topics: 10
Ben opzoek naar een gebruikte, niet te dure Blow Off Valve voor de 940 crossauto.
Betreft een 940 met d24t, dus 6 cilinder turbo diesel blok van VW.
Nieuw zijn ze 100 euro, dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Misschien weet iemand hier op het forum er nog eentje te liggen op een stelling of iets dergelijks?
Hoor graag van jullie!
Mvgr,
Dave Bijl,
940Crosser
@Yellow940 schreef:Zo'n 940 is trouwens wel een onverwoestbare tank, daar beuk je dwars door die kleine Japannertjes mee heen.
Sorry, BOV bestaat niet op een diesel. Maar iets in de geest van een screamer pipe?
@Yellow940 schreef:Zo'n 940 is trouwens wel een onverwoestbare tank, daar beuk je dwars door die kleine Japannertjes mee heen.
Topics: 54
Ik heb er wel 1 liggen voor weinig maar goed je hebt hem niet nodig
Groeten van Frans
Na wat verder te verdiep te hebben over BOV's op Diesels schijnt het wel mogelijk te wezen. Ik PB je even over de prijs.
Topics: 16
Volgens mij ook? ik rijd wel eens in een MB Sprinter en daar hoor je ook heel lichtjes een *poeffff* als je het gas loslaat.
En van die grote Scania's met die bulderende V8 diesels erin hoor je ook wel. Maar dat is meer:
"FFFFOOOeeetoetoetoeeeffff"
Maar bij vrachtwagens ligt het, als ik me niet vergis, aan de stand van de schoepen van de turbo.
Stand van turbo filmpje
Maar een Diesel heeft geen vacuum bij overschakelen (gas los laten), dus moet er een apart systeempje tussen gezet worden.