Berichten: 1
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2013
Inmiddels anderhalve maand in het bezit van een Super Polar uit 1991. Wat olielekkage (achterste keerring), maar het meest bizarre vond ik een waterachtige substantie die langs de versnellingsbak op de grond droop. Bij nadere inspectie bleek het uit het ontwateringspijpje te komen dat boven de bak uitmondt. Bleek koelwater te zijn. Het koelwaterverlies is inmiddels aanzienlijk, om te kunnen rijden de toevoerslang van motor naar kachel afgeklemd. Geen last meer. Blijkbaar iets niet goed in het kachelsysteem. Iemand suggesties? Moeten kachel en airco eruit? Is er een handige manier om dat te doen?
Of zou een blik cooling system stop leak een oplossing kunnen zijn? Dank voor jullie reacties. Goos
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Lekke kachelradiateur is het eerste waar ik aan denk.
Berichten: 566
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
In feite kan er via de kachelradiateur niets (blijven) lekken wanneer de kachelkraan dicht is. Is de rest van de vloer wel droog? (matten eruit!)
Het vocht deze afwating zou simpelweg condensatiewater moeten zijn van de airco.
Voordat je stop-leak probeert kun je nog even de slangaansluitingen bekijken van de kachelradiateur, toegankelijk door het verwijderen van de radio (boven) of het opbergvakje aldaar. wellicht klemmetjes aandraaien of een onkundige radiomonteur heeft daar iets geraakt...
Het omruilen van een kachel/reparatie is een arbeidsintensieve klus, zeker wanneer je wil voorkomen dat je de airco opnieuw moet vullen (ca 70-90 Euro) reken op minimaal een weekend schroeven als alles meezit en er niks afbreekt
Berichten: 3.878
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Leak-stop zou ik zoiezo niet gebruiken. Het is slechts een lapmiddel en die troep zet zich overal in je koelsysteem vast.