29 April 2006, 16:05
Ik kreeg een vraag van een medeforumer of er er ABS op een 240 te bouwen is. Los van het mechanische gedeelte, dat is allemaal voor elkaar. Maar de aansluitingen. Ik heb helaas geen draadschema van een 240 met ABS. Weet iemand welke signalen er op de ABS unit aangesloten dienen te worden vanuit de auto ? Staat het regelapparaat in verbinding met de hoofdcomputer met CAN-bus ? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Ik kan er echter ook niets over vinden en aan iedereen die ik tot nu toe heb gevraagd heb ik niet veel anders van te horen gekregen: "te moeilijk, te ingewikkeld, heel veel draden" enz.
Maar is dat nu wel zo ? Ik kan me voorstellen dat je de ABS unit een stuurstroom geeft en de wielsensoren aansluit. Een waarschuwingslampje en dat zou het dan ongeveer wel moeten zijn.
Kan iemand me meer vertellen hoe het nu ECHT zit ?
Ik kan er echter ook niets over vinden en aan iedereen die ik tot nu toe heb gevraagd heb ik niet veel anders van te horen gekregen: "te moeilijk, te ingewikkeld, heel veel draden" enz.
Maar is dat nu wel zo ? Ik kan me voorstellen dat je de ABS unit een stuurstroom geeft en de wielsensoren aansluit. Een waarschuwingslampje en dat zou het dan ongeveer wel moeten zijn.
Kan iemand me meer vertellen hoe het nu ECHT zit ?
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl