Berichten: 82
Topics: 6
Lid sinds: May 2005
ik heb vandaag mijn waterpomp vervangen en dat is op zich niet een moeilijk klusje, het probleem doet zich nu voor dat in de eerste plaats er lekkage optrad aan de bovenkant alwaar de grote rubber ring zit als afdichting naar cylinderkop, weer loshalen controleren en weer monteren, nu lekt de pomp aan de onderkant, alles weer losgehaald en morgen weer een dag!
heeft iemand nog goeie tips met montage??
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Berichten: 459
Topics: 18
Lid sinds: Aug 2005
Jouw verhaal lezend, vermoed ik dat je het gedeelte aan de motor waar de waterpomp op vastgeschroefd wordt niet grondig genoeg hebt schoongemaakt en opgeschuurd.
Als je nauwkeurig te werk gaat kan er eigenlijk niks mis gaan.
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
vloiebare pakking ertussen gebruikt, buiten de normale??
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
bah, vloeibare pakking!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 82
Topics: 6
Lid sinds: May 2005
tadaah, is gelukt, natuurlijk was het oppervlak brandschoon, zelfs even met waterproof nabehandeld, het was de pakking die parten speelde, wel een heeeel dun dingetje hoor! gewoon extra pakking ertussen gebruik ik ook voor klepdeksels en carterpannen alleen oppassen dat er niets in het koelkanaal druipt en voila ziedaar een lekvrije pumpe thanx voor de reacties, over en sluiten maar.
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie