Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roestproblemen
#1
Ik zou een 240 Polar uit 1992 willen kopen (250000 km, metallic lak). Nu heb ik zo links en rechts gelezen dat de 240 toch wel meerdere plaatsen heeft waar hij "graag roest".
Wie weet hoe het precies zit met de roestproblemen van de 240 ?
Op welke plekken moet je bij aanschaf vooral letten ?
Antwoord
#2
Bij een exemplaar van 1992 moet dit eigenlijk geen probleem geven, deze heeft een verzinkte carosserie. Wil je een en ander toch controleren, wees alert bij de spatborden achter, de achterklep bij de station. Dan heb je de 2 grootste boosdoeners te pakken. Voor meer info gebruik de "zoeken" optie van het forum linksboven er is al genoeg over geschreven her en der.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
#3
achterklep(ook randjes waar kleprubber in opgesloten zit), bij geopende klep dorpel links en rechts(blijft nog wel eens water staan) achterklep wisser(bij speling kan de as tegen de carrosserie aankomen met roest tot gevolg) achterspatbordranden boven het wiel alsook ervoor(ophoping van vuil en dus ook weer water) bij geopende achterportieren op de dorpel, aansluiting met het achterspatbord(ook hier blijft wel eens water staan) van die nare hoekjes onderkant van alle deuren binnenzijde verzinkt heeft zeker zijn voordelen maar is niet heilig, voorzichtigheid en bijhouden danwel frequent controleren blijft nodig
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)