Topics: 84
Hoi,
Sinds enige tijd "hikt" mijn auto tijdens het rijden. Niet erg maar toch aanwezig, maakt niet uit wat voor snelheid je rijdt. Heb inmiddels complete verdeler vervangen waarvan ik de contactpuntjes schoongemaakt heb en de vervroeging werkt goed. Toch blijft het hikken aanwezig. Iemand nog suggesties?
Groet,
Mathieu.
Topics: 163
Niet zo beste bougiekabels, die (met dit natte weer) naar de massa weglekken, waardoor de vonk ergens anders oversprint en niet bij de bougie?
Topics: 289
check alle bedrading maar, dus ook de voeding van de bobine en het draadje, eigenlijk de stekkertjes, van de condensator. Het moet allemaal goed vast zitten. De "dopjes" op je bougies, die willen nog wel eens los trillen. Geen scheurtje in de verdelkap, goed schoon van binnen, contactstaafje bovenin nog goed?
Als het donker wordt kun je, en zeker met dit weer, onder de motorkap kijken met draaiende motor. Plantenspuit erbij en een beetje nevelen bij alles wat ontsteking heet, in geval van "lekkage" zie je vanzelf de vonken wegspringen..
Topics: 82
Wel eens gehad met de 240 toen lekte er benzine bij als-ie op LPG liep, gaf willekeurig hikjes en huppeltjes. Is dit de B20E? Misschien lekt er een injector? Hikjes van versleten puntjes komen vooral tijdens optrekken heb ik het idee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 39
contactpuntjes schoongemaakt, ehm right waarom vervang je die dingen van 5 euro niet gewoon eerst even en stel je die correct af?
Topics: 289
Of voor een een 10tje of 4 een stukje elektronica...
Topics: 0
mijn 244 uit 1981(lpg) heeft ook wel eens de "hik ". alles van de ontsteking vernieuwd en schoon gemaakt, helpt niet. hoe heb jij de "hik "er uit gekregen?
Topics: 84
Hoi Harry,
Ik heb alles van de onsteking vervangen inclusief de bougie kabels, ook alle draden en kabelschoentjes nagelopen. Wat ik ook gecontroleerd heb is de grondplaat waar het contactpuntje geval op vast zit. Deze moet soepel kunnen bewegen omdat daar je vervroeging mee geregeld wordt. Sinds die tijd heb ik geen problemen meer gehad.
groet,
Mathieu.