Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
140 Voorschermen
[ATTACH=CONFIG]413[/ATTACH]
Heren heren, enig idee?
Zijn dit 2 verschillende periodes,
uitvoeringen 142 en 144/145, Gt?
Zelfs mijn telefonische volvo vraagbaak
zat met ze handen in het haar.
Kan iemand mij iets vertellen over deze verschillen.

Groet, Klaes

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
De uitsparing van het knipperlicht is ook anders of komt dat door de foto?
Groeten van Frans
Antwoord
De eerste jaren waren de schermen laag uitgesneden (links op jouw foto), later hoger uitgesneden.
De verandering van laag naar hoor uitgesneden ligt volgens mij rond 1969.

Het kan wel kloppen trouwens dat de knipperlicht-opening ietsje anders is. Zal er eens naar kijken.
Antwoord
In jaargang 71:naar 72 is volvo andere schermen gaan gebruiken ivm aanlopen van wielen in de wielkast. Grotere uitsparing is ee jonge variant
Antwoord
Heren, dank voor jullie antwoorden/uitleg.
Ik denk zelf wel dat het knipperlicht gat hetzelfde is geplaatst, (beetje vertekend beeld op plaatje).
Nu gaat mijn oog zelf naar het oudere model, maar dan toch maar eens goed kijken hoeveel ik hem voor dan nog kan verlagen.
Overigens de sierstrip stopt ook eerder aan de voorkant tov de 2 krokante schermen waar ik nu mee rond rij.
Op zoek naar een linkerscherm dan dus voor mij
Antwoord
er zit ook verschil in striplengte door de jaren heen, ik heb begrepen dat het 164 voorscherm-exemplaar bv ook op de achterzijde 142 is toegepast..

De oude schermen, en volgens mij uiterlijk "68 model, want mijn vroege '69-er had het al niet meer..

richtingaanwijzers zijn hetzelfde..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
dat is nog eens Duurzaamheid, stukken van de auto her kunnen gebruiken op andere plekken van een andere auto,....

Zeg Jambon hoe zit jij in je assorti qua 140 voorschermen?
Antwoord
ik heb een linkerscherm met US lampgat, en een slechte rechter, beide met hoge uitsnede..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Hee Jambon mijn voorschermen zijn allebei hoog en in barre staat, ze zijn zondermeer
nog op te lappen met een heel verf systeem er oveheen maar nu ik deze lagere uitgesnede
wielbakranden voorschermen heb gezien wil ik die lage.
Hoop alleen wel dat ze nog een beetje te krijgen zijn, ookal weet ik ik dat ze dan allemaal krokant zijn.
Maar goed ik rol in een rijdende opknapper dus kan niet anders qua lossen onderedelen kopen
opknappen en vervolgens monteren.
Antwoord
Hoi Klaes,

Ik heb nog een linkerscherm met lage uitsnede liggen. Mocht je belangstelling hebben laat het dan maar weten.

Groet,

Mathieu.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)