Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandstofleidingen kjet repareerbaar?
#1
Iemand enig idee of de brandstof leidingen op een b21et bij de spinnekop te repareren zijn(solderen)
Dus niet het rubbergedeelte maar de flinterdunnne leiding bij de banjo aansluiting.

Zit een klein scheurtje op de retourleiding van de warmdraairegelaar. :mad:
Volvo V70R '98 2.3 AUT NBP
Volvo 940 Estate LPT silversand metallic 
Volvo 850 2.3T-5R AUT Cream Yellow Estate
Volvo 242 '77 B21A AUT

Volvo V70 '98 2.5T Lpi>Sold
Golf MK1 '83 GTI  8V>Sold
Volvo 245 '84 GLT Turbo>Sold
Golf MK2 '89 GTI 16V>Sold
Antwoord
#2
Is wel te doen !
Ik heb ivm de ombouw toen alle brstleidingen aan moeten passen .
Het spul is goed te solderen met zilver.
Dus banjo warmstoken totdat ie van de leiding afvalt,leiding inkorten en weer de banjo vast solderen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
edwin schreef:Is wel te doen !
Ik heb ivm de ombouw toen alle brstleidingen aan moeten passen .
Het spul is goed te solderen met zilver.
Dus banjo warmstoken totdat ie van de leiding afvalt,leiding inkorten en weer de banjo vast solderen.

Of misschien een nieuwe leiding maken.
Veel onderdelen zijn te verkrijgen, onder andere bij http://www.ferrari400parts.com
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#4
edwin schreef:Is wel te doen !
Ik heb ivm de ombouw toen alle brstleidingen aan moeten passen .
Het spul is goed te solderen met zilver.
Dus banjo warmstoken totdat ie van de leiding afvalt,leiding inkorten en weer de banjo vast solderen.

Vanwaar de keuze met zilver?
Heb zojuits geprobeerd heet te stoken maar geen beweging in te krijgen.
Er zit in de leiding een klein scheurtje net na de banjo. heb voor een test er gelijk even tin tegenaan gehouden en het vloeide er mooi omheen.
Volvo V70R '98 2.3 AUT NBP
Volvo 940 Estate LPT silversand metallic 
Volvo 850 2.3T-5R AUT Cream Yellow Estate
Volvo 242 '77 B21A AUT

Volvo V70 '98 2.5T Lpi>Sold
Golf MK1 '83 GTI  8V>Sold
Volvo 245 '84 GLT Turbo>Sold
Golf MK2 '89 GTI 16V>Sold
Antwoord
#5
Even een vraag omtrent de brandstofleidingen :
Bij mij is de rubber wat gaan barsten op de injectorleidingen die van de verdeler (spinnekop) naar de injectoren lopen.
Zitten er in die rubberen darmpjes ook een leiding ? zodat de rubber-barsten geen kwaad kunnen ? Anders moet ik het rubber gaan vervangen ... Ik zie ook niet direct slangklemmen om het rubber aan te spannen op de injectorleiding.
In Vadis staat 1 leiding als complete set van verdeler tot aan injector, dus wordt je ook niet veel wijzer uit.

grtz
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)