Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
oliewissel
Hallo,

Ik wil bij mijn Volvo 244 van 1979 een oliewissel doen. Ik heb dit alleen nog maar bij Saabs gedaan. Heeft er iemand een stappenplan voor me? alvast hÃÃl erg bedankt!

Boterbloem
Antwoord
Bij Saabs gaat alles natuurlijk precies tegenovergesteld, dus let op dat je oude olie aan de onderkant eruit laat lopen (sleutel 25 voor de aftapbout) en aan de bovenkant de nieuwe olie erin giet, NADAT je de aftapbout weer teruggedraaid hebt, hier kan een nieuwe koperring behulpzaam zijn, of de oude ontlaten.

Een nieuw oliefilter is aan te raden als je niet weet wanneer dat laatst gedaan is, die komen van Volvo of Mann. Als je het filter losdraait, doet-ie graag 'blub' over de motorsteun, die moet je schoonpoetsen want anders wordt het rubber papperig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Bedankt Marc.
Dat is inderdaad precies het tegenovergestelde!
Even een vraagje..sleutel 25 is bij mij veel te groot. Kan dat? Welke sleutel zou ik dan nodig hebben? Ik kan niet echt proberen, omdat ik niet alle maten sleutels heb.
Antwoord
Bedankt Marc.
Dat is inderdaad precies het tegenovergestelde!
Even een vraagje..sleutel 25 is bij mij veel te groot. Kan dat? Welke sleutel zou ik dan nodig hebben? Ik kan niet echt proberen, omdat ik niet alle maten sleutels heb.
Antwoord
Volvo gebruikt die maat olieaftapplug voor benzinemotoren van 1961 tot 1998, als het geen 25 is heeft iemand hem ooit vervangen en dan kan ik er ook niks mee van hieraf. Of is het een dieselmotor?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: