Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ongelukje gehad
Hoi mensen,
ik ben hier al weer een tijdje niet geweest, maar voel nu toch de behoefte een stukje te schrijven.
Ik ben tevreden Volvo 240 rijder ('92 estate lpg) maar ik ben nu tijdelijk Volvoloos. Mijn wagen is namelijk op de A12 afgelopen week aangereden geweest door een BMW bestuurder die het langzaamrijdend verkeer niet zag. Hij is met 130kmpu op mijn trekhaak gebotst.
Bij de meeste 240's en ook die van mij zit deze aan een stalen balkconstructie die aan het chassis is gelast. Na de klap was deze constructie helemaal van het chassis gepeld en hetzelfde geldt voor de carosserie aan de rechterzijde. Het is goed te zien wat kreukelzone betekent want het blik van de 240 staat alle kanten op. Het dak is geknikt en de rechter balk is flink krom. Mijn stoel stond los op de bodemplaat, was ook losgescheurd. Maar.. we hebben gelijk als we zeggen dat je na een fiks ongeluk met een Volvo nog kan rijden. Dat klopt, ik heb hem naar de benzinepomp gereden waar hij is opgehaald. De BMW was toen bijna niet meer tot rijden in staat.
Nu was ik bijna klaar met het opknappen van de auto en al vind ik kinderachtig om te zeggen, ik was best verdrietig toen ik die koplampen op de auto af zag komen. Ik ben op zoek naar een nieuwe. Door het opknappen heb ik nu eigenlijk geen geld om een hele goede vergelijkbare nieuwe te kopen, maar ik ben wel op zoek naar een 240 voor dagelijks gebruik (ca 300km/dag) voor rond de €1800. Dus een late 240 op LPG in goede staat. Ik ben liefhebber en ook bij het register ingeschreven. Ik zie het gewoon niet zitten om zoiets mee te maken in een golfje of zo..
Mocht u een goede tip hebben of staat uw auto te koop, laat het mij dan even weten.
Met vriendelijke groet,
Frank Vugts
Antwoord
Fijn ook dat jij nog verder kon rijden. Zonder trekhaak was het ongetwijfeld nog beter gegaan. De balken vd trekhaak maken een deel vd kreukelzone ' star' waardoor deze niet meer kreukelt.

Gelukkig staan er nog zat 240's op Marktplaats, en op LPG meest nog goedkoper ook.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Aha, dat wist ik niet, maar is inderdaad te verwachten met zulke balken. Ik heb inderdaad op alle websites gekeken, maar hoe weet ik nu of een aanbieder een betrouwbare auto heeft. Ik heb er een bij Berry Smits in Oisterwijk gezien, iets boven budget, maar lijkt een mooie auto te zijn. Iemand ervaring met deze handelaar in Classics?
Antwoord
Ik zou gewoon op MP zoeken en bij de goedkoopste beginnen: http://link.marktplaats.nl/639878837 mooie km stand ook. Een auto met 4,5 ton moet wel goed onderhouden zijn geweest, en aan het interieur te zien is er erg zuinig mee gedaan.
Ook de volgende is een serieus onderhoudene, http://link.marktplaats.nl/633947448 en die daarna ook http://link.marktplaats.nl/632625751, en nog 1, etc. Wat is betrouwbaar? Je weet waar de roestplekken zitten, je rammelt aan de uitlaat, banden, koplampreflector, fuseekogels en andere APK punten, vraagt of de klepstelplaatjes nog niet tot de grond toe zijn afgesleten (ik zou 3,80 voor uitlaatkleppen nog heel OK vinden) en gaan.

Oh die van Berry Trading ziet er ook goed uit, wel kans dat-ie allerlei tinten roze/rood is na 3 weken. En op de foto lijkt het dat de motor draait en de brandstofmeter niks aangeeft, die is ws. stuk. Verder is Berry ws. gewoon een handelaar die niks van 240's of auto's in het algemeen afweet, volgens mij (totaal ongefundeerde mening), maar daar zijn er zoveel van tegenwoordig. Veel Wax, bandenzwart en verkopen maar.
Antwoord
Gelukkig dat je er zelf zonder kleur scheuren vanaf bent gekomen, ondanks het verdriet van de auto.

Moet het perse een station zijn ?
Antwoord
Mwa, liefst een station, maar als het een mooie is ga ik ook voor een sedan.
Ben inderdaad super blij dat die auto zoveel leed kon afvangen, en ook dat ik nog niet stilstond. Dat zou echt tragisch zijn geweest. Ik zal die tips van Marc1970 eens nalopen. Zelf heb ik ook een paar mooie gezien dus ik ben benieuwd of er een match tussen zit.
Weten jullie wat over de 2.0i motor? Ik heb tot nu toe gereden met B230f, en ben daar zeer content mee geweest.
Antwoord
Ja, die eerste had ik ook. Kilometerstand is inderdaad mooi. Ik had 588393 op de teller.
Hele mooie optie en ook lekker licht op kenteken. Valt de wagen net in een beter belastingtarief.
Bedankt voor het kijken. Ik laat nog wat van me horen als ik een goede vervanger vind.
Antwoord
De 2 liter (B200F) is exact dezelfde motor alleen wat minder cc. Verbruikt misschien iets minder, bereikt praktisch hetzelfde vermogen maar om daar te komen moet-ie iets meer toeren maken. Op LPG is dat niet niet ideaal.
Minder koppel, wat je evt. merkt bij wegrijden. Theoretisch allemaal, ik heb geen ervaring met de B200F aangezien ik erg gelukkig ben met de 2.3.

En als de D riem van de B200F breekt raken de zuigers de kleppen, wat bij de B230F niet zo is.
Antwoord
Ik zou er vanuit gaan dat alle LPG 240 estates 1340-1350 kg wegen, ik denk niet dat Financien zich die paar gulden dankzij de LPG tank makkelijk liet ontgaan. Garages plaatsen wel vaker rare gegevens over 240's.
Antwoord
Marc1970 schreef:Oh die van Berry Trading ziet er ook goed uit, wel kans dat-ie allerlei tinten roze/rood is na 3 weken. En op de foto lijkt het dat de motor draait en de brandstofmeter niks aangeeft, die is ws. stuk. Verder is Berry ws. gewoon een handelaar die niks van 240's of auto's in het algemeen afweet, volgens mij (totaal ongefundeerde mening), maar daar zijn er zoveel van tegenwoordig. Veel Wax, bandenzwart en verkopen maar.

Klopt deels wat Marc1970 stelt. Maar ik heb die 240 estate in levende lijve gezien. En die zag er echt goed uit. Let wel. Kleur en eerste indruk waren goed. Heb niet in detail ernaar gekeken. Indien gewenst kan ik hem nog wel eens van dichtbij gaan bekijken? Doe dan maar een PB. Groet
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)