Topics: 2
Hallo, ben nieuw op deze site en in rustig tempo speurende naar een leuke 240 estate. Toevallig kwam ik dit exemplaar tegen, GR-PX-74 bij autoservice van eersel. aangezien de auto ruim is voorzien van stickers van het 240/260 register, vroeg ik me af of iemand in dit gezelschap meer over de auto kan en wil vertellen? Hij staat te koop voor 1.250 en ziet er op de kiekjes keurig uit, goede kleur en nette Virgo's met Michelins, lijkt het. Enige nadeeltje: hij staat wel heeel erg ver van Groningen, waar ik woon. Maar als het echt de moeite waard is? Ik hoor er graag meer over, dan is het misschien de reis waard. Bij voorbaat dank!
Topics: 76
Topics: 163
Dat is een mooie wagen zeg. Zeker voor die KM-stand ziet hij er nog netjes uit.
Het is geen oldtimer maar daarom is de prijs ook niet hoog.
Wat me wel opvalt is de kleur, op de foto's lijkt hij donkerblauw volgens de site (en ook het kenteken) is hij groen?
De APK verloopt ook in april, dus in je onderhandeling zou ik die er wel bij regelen.
Misschien dat er een forumlid in de buurt van waspik kan kijken voor je?
Topics: 76
Misschien nog een leuk alternatief. Zelfde prijs maar dan een Super Polar.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo...ousPage=lr
Dank voor het toevoegen van de link, maakt het stukken duidelijker. Had ik zelf kunnen bedenken.. Mbt die Super Polar: gek genoeg vind ik die er niet helemaal vergelijkbaar goed uitzien, moeilijk te zeggen waarom, maar om 1 of andere reden (misschien dat lelijke folie op de achterruit?) ziet hij er wat rommeliger uit. Daarbij zeggen ze dat het een 2,3 is, terwijl het een 2.0 is. Hebben ze er dan wel verstand van? En ook nog een beetje jammer: m'n vrouw gaat er de meeste kms mee maken, als opvolger van haar Saabje 900 (een van de laatste classics) en ik krijg haar niet in een grijze auto.
Topics: 6
Ik vind eigenlijk die groene er ook netter uit zien. De auto lijkt inderdaad op een aantal foto's donkerblauw, maar bijvoorbeeld op foto 4 is duidelijk te zien aan de deurstijlen dat hij donkergroen is. APK moet er denk ik ook wel inzitten als je maar niet teveel wil afdingen op de verkoopprijs, dat lijkt me wel reeel gezien de korte geldigheidsperiode van de huidige APK.
'86 Volvo 245 GL Blauw B230A-LPG
Topics: 84
Deze kleur heet "petrol green", die lijkt soms wat blauwig. Na wit (uiteraard) de beste kleur voor een recente 240 vind ik. Super Polars komen uit Italie, niemand weet wat er bij import met de km stand gebeurd is. Proefrondjes rijden is natuurlijk altijd leuk en leerzaam.
Kijk even langs de bumpersierstrip onder de achterklep, zelfs de meest recente modellen hebben daar roest maar het moet niet over de hele lengte zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 47
Ook ik vind de blauwe petrol green mooier uitzien. Waarom? Staat er duidelijk strakker gepoetst bij, komt dus verzorgder over, maar zegt niet over staat auto. En ik hou niet zo van t leer, zeker niet als het wat doorleefder is. Maar dat is een voorkeur, en ja, ik wet dat leer ook heelveel liefhebebr kent...
Boven- danwel Beneden-Leeuwen of Eersel scheelt wel iets vanuit Groningen, maar kost je allebei veel tijd, dus daar zou ik het ook niet voor doen...
Succes!
Ohja, wat is eigenlijk t verschil tussen Polar en Superpolar?
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Voorzover ik het heb begrepen, hebben zijn alle Supers redelijk 'vol' uitgerust, dus met een leren interieur incl stoelverwarming, 4x el ramen, 2x el+ verwarmde spiegels, 2.0 motor, airco en honingraatvelgen waarvan ik de naam ff kwijt ben. Wel allemaal import, want hoofdzakelijk voor de Italiaanse markt gefabriceerd, als ik het wel heb. Kortom, leuk, maar ik heb liever een NL 2.3. Tenzij...
Topics: 6
Dat had ik inderdaad ook begrepen. Plus dat er nogal vaak met Italiaanse importauto's met de kilometerstand gesjoemeld wordt, dus dat je daar extra alert op moet zijn. Die honingraatvelgen heten Scorpiusvelgen, ik heb ze zelf van een Super Polar die gesloopt werd overgenomen omdat ik ze zo mooi vind

.
Mijn 245 loopt op LPG, en is een 2.3. Heb ook proefgereden in een 2 liter op LPG, en dat ging ook wel, maar vond het wel een beetje tegenvallen. Zou natuurlijk nog aan LPG kunnen liggen. Motorgeluid was ook een stuk minder ruig dan van een 2.3. Heb in elk geval zelf bewust gekozen voor een 2.3, al was het maar voor de lekkere broem.
'86 Volvo 245 GL Blauw B230A-LPG