Ik heb helaas geen foto's gevonden van tussendoor, nog wel deze:
In mijn geval:
- de chome strip die je ziet, net boven het kaarten, vak zit erg goed verlijmd op de achterplaat. Krijg je niet makkelijk los, ik wilde niet meer schade maken dan verhelpen.
- boven de chrome strip zit een verdikking in het paneel.
- de nietjes waarmee de bekleding vastzit aan de achterkant verwijderd; over de hele onder kant totaan ca de hoogte van de chrome strip.
- dan krijg je dus een soort losseflap die je naar boven kan leggen (leer+foam).
- met een stanly met kan je dan het hardboard afsnijden. De vloeinde delen van de verhoging intact laten.
- Het deel dat je afgesneden hebt kan je namaken van je nieuwe hardboard. Dat deel maak je dan een iets van 15cm te hoog (zo hoog als de bobbel in het paneel). Die verlenging maak je dan niet over de volle breedte, maar ca 3cm smaller aan weerskanten.
- Op het "te hoge en te smalle deel" plak je vervolgens nog 2of3 (weet ik niet meer precies) lagen hardboard. De bult die je daarmee maakt moet dan in de bult van je deurpaneel passen (komt tussen deur en oude paneel).
- Zo kan je onzichtbaar het nieuwe deel aan het oude deel vastlijmen.
- Vervolgens blekleed je het deel met de losse flap. Ik heb 'm vastgezet met dubbelzijdig tape en afgekorte nietjes.
owja: als je die "aanbouw" plaat gemaakt hebt wel alvast de gaatjes voorbereiden en passen op je deur in de auto (bevestingingspinnen, raamslinger en handvat), voordat je de boel inelkaar lijmt.
(constuctielijm + lijmklemmen van bison is de bom)