Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Deurbekleding 242
Ik heb een 242 GT waarbij de deurbekleding aan de passagierskant kompleet vergaan is, het hardboard is helemaal zacht geworden.

Nu zoek ik het liefst een vervanging in de vorm van een ander gt deurpaneel (met de oranje streep) maar een andere optie voor mij is een ander deurpaneel van een 242 en dan de gt bekleding overzetten ( die nog wel te redden is)

liefst nog een beetje in de buurt van utrecht

mvg.

Arthur
Antwoord
Ik weet niet of ik er mooie foto's van gemaakt heb, maar ik heb mijn 242GT deurpanelen opgeknapt: nieuwe plaat bij de bouwmarkt gehaald en de holte die normaal in het paneel geperst zit gelijk opgevuld. Heel erg solide nu.
Op die manier kon ik de onderzijde mooi vervangen. De bovenzijde heb ik laten zitten. Die zat heel goed verlijmd en was bovendien nog goed.

(zoekend naar pix...)
Antwoord
ik dacht laatst op ebay of op turbobricks ze gezien te hebben voor 20 euro?
Antwoord
das geen geld;

edit: Die 20euro is waarschijnlijk wat geboden is; de bodem prijs blijkt $200 te zijn, dat gaat nergens over. Zo te zien zijn deze ook van ontbijtkoek.
Antwoord
ja aan restaureren zat ik ook te denken omdat de bovenkant nog goed is maar de onderkant inderdaad totaal vergaan en gekreukeld. Mij leek het alleen wel moeilijk om die vorm weer in het hardboard te krijgen. volgens mij is die van mij hoger dan de bolling vergaan

als je een foto'tje hebt zou mooi zijn
Antwoord
Ik heb helaas geen foto's gevonden van tussendoor, nog wel deze:
[Afbeelding: KapoentjeenFrox017_zps35d9e853.jpg]

In mijn geval:
- de chome strip die je ziet, net boven het kaarten, vak zit erg goed verlijmd op de achterplaat. Krijg je niet makkelijk los, ik wilde niet meer schade maken dan verhelpen.
- boven de chrome strip zit een verdikking in het paneel.
- de nietjes waarmee de bekleding vastzit aan de achterkant verwijderd; over de hele onder kant totaan ca de hoogte van de chrome strip.
- dan krijg je dus een soort losseflap die je naar boven kan leggen (leer+foam).
- met een stanly met kan je dan het hardboard afsnijden. De vloeinde delen van de verhoging intact laten.
- Het deel dat je afgesneden hebt kan je namaken van je nieuwe hardboard. Dat deel maak je dan een iets van 15cm te hoog (zo hoog als de bobbel in het paneel). Die verlenging maak je dan niet over de volle breedte, maar ca 3cm smaller aan weerskanten.
- Op het "te hoge en te smalle deel" plak je vervolgens nog 2of3 (weet ik niet meer precies) lagen hardboard. De bult die je daarmee maakt moet dan in de bult van je deurpaneel passen (komt tussen deur en oude paneel).
- Zo kan je onzichtbaar het nieuwe deel aan het oude deel vastlijmen.
- Vervolgens blekleed je het deel met de losse flap. Ik heb 'm vastgezet met dubbelzijdig tape en afgekorte nietjes.

owja: als je die "aanbouw" plaat gemaakt hebt wel alvast de gaatjes voorbereiden en passen op je deur in de auto (bevestingingspinnen, raamslinger en handvat), voordat je de boel inelkaar lijmt.
(constuctielijm + lijmklemmen van bison is de bom)
Antwoord
Bedankt voor je uitgebreide reactie met de beschrijving van de restauratie! Ik ga van 't weekend even kijken of ik mijn paneel op deze manier nog kan redden. Was bij jou ook alleen de linker slecht of is dat puur toeval?

Groetjes,

Arthur
Antwoord
Ik ga morgen een afstandbedieningsetje/centrale vergrendeling inbouwen zal nog wel een fototje maken hoe het er nu uit ziet.
Aangezien het best lastig werk was heb ik inderdaad alleen de passagierskant gedaan, de bestuurderskant was nog erg goed, alleen boven aan waren een aantal pinnetjes lam. Ik heb wel aan beide kanten die holte opgevuld.

Succes. Met renoveren, of een nieuw setje zoeken.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  deurbekleding volvoman0_0 0 872 10 March 2019, 13:15
Laatste bericht: volvoman0_0

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)