Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Zojuist gespot op YouTube de aflevering van Wheeler Dealers (Discovery Channel) waarin een mooie witte P1800 wordt opgeknapt.
http://www.youtube.com/watch?v=2oKtzrOO7a4
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Maar deze auto's zijn berucht om hun complexiteit,...
las ik dat goed (in de ondertiteling 08:14)??
245L VAN
Berichten: 1.383
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Qua plaatwerk zijn het anders wel complexe auto's, daar wil je niet aan lassen.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
BartWillem schreef:Qua plaatwerk zijn het anders wel complexe auto's, daar wil je niet aan lassen.
..en errug prijzig.. en dan nog wordt het stoeien met de pasvorm..
Berichten: 229
Topics: 12
Lid sinds: Dec 2008
BartWillem schreef:daar wil je niet aan lassen.
Je hebt weinig keus, er is haast niets gebout. Alles is gelast. Maaruh complex? hoezo?
Berichten: 1.383
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Pasvorm, sommige delen zijn niet meer te krijgen en hetgene wat te krijgen is is in de meeste gevallen 0,6mm dik (in plaats van de standaard 0,8mm, komt omdat het bedrijf dat de licentie heeft om het P1800-plaatwerk mag maken gewoon erg dun plaatwerk pakt, te herkennen aan het rode ipv standaard zilvergrijs). Oftewel: dat trekt zo krom.
Tel daarbij op dat sommige stukken erg lastig in elkaar zitten wat het lassen er niet gemakkelijker op maakt en je kan gerust van "complex" spreken.