Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
voorbij het afstellen
#1
2 maanden na de aanschaf van mijn 244 GL neemt de hoofdpijn verder toe.

Ik dacht met wat laswerk en afstelwerk voorlopig klaar te zijn. Vandaag, tijdens de afsteldag van de Volvo Klassieker Vereniging bleek dat er wel wat meer aan de hand was, althans motorisch.
- Carburateur overleden, zal niet meer goed op benzine lopen (gas is ok)
- Groot compressieverlies op de 2 achterste cilinders. Blijkt niet aan zuigerveren te liggen. Waarschijnlijk kopppakking, waarmee direct de kop een revisie moet hebben.

De neiging was groot om bij vertrek van de afstelochtend, de wagen de plomp in te rijden. ?Maar ja krijg je weer water in je carburateur.

Advies is om maar even door te rijden zoals ie nu is en te bezien of er nog meer kosten aan zitten te komen.
Dat weet ik deels al: startmotor scheert soms over de krans en cardan geeft af en toe een bonk.

Vooralsnog ben ik niet van deze ochtend opgeknapt, maar wel veel wijzer geworden. En heel tof dat een vereniging als deze dit soort bijeenkomsten organiseert en van Svencar Dordrecht om de zaak hiervoor ter beschikking te stellen.

Ik denk dat ik maar vast ga uitkijken naar wat ik werkelijk wil als ik later groot ben: een 245 automaat met beheersbaar hoeveelheid werk eraan!

PS: oude auto's is als hobby toch nog een stuk leuker dan bushokjes slopen.. (-;


Wimme
Antwoord
#2
Ik begrijp je frustratie en heb respect voor de humor die je in je verhaal stopt.

Ik heb zelf een 240 automaat met een beheersbare hoeveelheid werk eraan waarbij "beheersbare hoeveelheid" een relatief begrip is...
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
#3
Je kunt er eventueel ook een compleet ander blok in hangen. Is denk ik goedkoper dan een revisiekop met alles er omheen. Moet zelfs nog wel goedkoper kunnen dan een gebruikte kop met alles er omheen. Is alleen wat meer sleutelwerk en afwachten of het vervangende blok inderdaad beter is.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#4
Nou, ander blok heb ik inderdaad eerder over gefantaseerd. Een 2.3 l om precies te zijn, omdat ik dan wat meer vermogen heb voor mijn caravannetje. Moet de automaat er natuurlijk wel op passen Ik zal er eens op googlen!
Antwoord
#5
inderdaad, is relatief. Als ik een motor of kop zou vervangen en er een paar plaatjes in lassen, dan lijkt dat ook wel weer beheersbaar.
Antwoord
#6
Niet aan deelrevisie beginnen, maar er gewoon een fris blok inhangen. Kost minder qua tijd en financiën. Paar plaatjes erin lassen en weer rijden met het ding. Gebruikten goed carburateurtje heeft Jos misschien nog wel liggen voor niet al te veel geld.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afstellen ontsteking dummie 3 4.059 9 February 2015, 23:03
Laatste bericht: dummie

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)