Topics: 67
20 September 2012, 15:28
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2012, 22:20 door Dopski.)
UITNODIGING
Beste (Volvo)vriend/vriendin,
Wij ondersteunen stichting Watergas.nu , die een nieuw “avontuur” zijn aangegaan om samen met Volvo te proberen de Auto van de Toekomst in beeld te brengen. Ze laten Volvo zien dat met watergas een brandstofbesparing van meer dan 30% te behalen is. Ook is er een reductie van schadelijke uitstoot, voor een beter milieu! Samen met Volvo willen zij een optimale ‘Volvo-besparingskit’ voor de vele bestaande Volvo’s ontwikkelen. Wellicht dat dit ook voor uw auto interessant kan zijn… (alle merken).
* MOD-KNIP: het vragen om een bijdrage vind ik wat vergaan voor een evenement
kom op 5 oktober van 15.00 – 17.00 uur naar de presentatie in het Groene Paviljoen!
Ik hoop u te mogen begroeten op 5 oktober a.s.
Met vriendelijke groet / Med vänliga hälsningar,
Hans Blokzijl
Swedish Collection BV
Topics: 52
Tja, klinkt leuk. Maar...
1. Honderdvijftig euro is in het geval van een donatie van 100 euro? Hoeveel kost de installatie dan uiteindelijk? Bij een investering van 3000 euro is dat weer niet zo interessant.
2. Zou Volvo een dergelijk systeem niet zelf ontwikkelen als het daadwerkelijk interessant was?
3. Word me in het filmpje niet volledig duidelijk? Is het de bedoeling dat ik thuis een batch explosief knalgas ga maken? Of doet de auto dat rijdend? In geval 1 kost dat elektriciteit. In geval 2 kost dat brandstof.
4. Is watergas daadwerkelijk gewoon knalgas/waterstof? Dat is slechts een 'drager' van energie namelijk, waterstof produceren kost een fractie meer energie dan dat er weer uit te halen is. Nog even buiten beschouwing gelaten wat het rendement van de brandstofmotor is die dit uiteindelijk weer gaat verbranden.
Ik vind het een leuk idee, maar er zijn nog veel vragen van mijn kant zoals je ziet.
Topics: 163
20 September 2012, 21:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2012, 21:41 door Dopski.)
Volgens mij is dit hetzelfde
spul die een tijdje geleden (ca 4 jaar), opeens een hype was (zelfs
Adam Curry die het zat te promoten 's ochtens op de radio... (en tevens Arrow classic rock verziekte?))
Trouwens vind ik dit net even iets te commercieel om in de afdeling "evenementen" te zetten.
Nou ja Hans Blokzeil heeft een reputatie. Die zal ie toch niet zomaar laten vliegen op basis van dit verhaal. Als er inderdaad waterstof thuis gemaakt kan worden dan is dat wellicht goedkoper dan benzine. Maar het is nogal gevaarlijk.
In de auto waterstof maken is een kansloze operatie.
20 September 2012, 21:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2012, 22:34 door Dopski.)
Dat is het misverstand, je maakt niet zelf waterstof, de auto rijdt ook niet op waterstof maar de brandstof wordt 'verrijkt' met waterstof en zuurstof. Die waterstof en zuurstof wordt al rijdend gegenereerd en bijgemengd. Temisnte dat is wat ik van het filmpje begrijp en dat is ook hoe die systeempjes werken die ik bedoel.
Dat electrolyse kost natuurlijk energie... ik ga er niet vanuit dat het systeem een rendement heeft van boven de 100%...
Maar....
Als het gaat om een thuisinstallatie (die op zonne-energie werkt bijvoorbeeld) en je vervolgens zelf waterstof kan tanken in een speciale tank in je auto (hele grote tanks, voor niet zoveel energie), waar vervolgens de motor op kan rijden, dan ben ik zeer geinteresseerd en meld me graag aan.
wat ouder forumverhaal elders
[video=youtube;90szKQAjhfo]http://www.youtube.com/watch?v=90szKQAjhfo&feature=player_embedded#![/video]
20 September 2012, 22:18
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2012, 22:21 door Dopski.)
Ben schreef:UITNODIGING
Beste (Volvo)vriend/vriendin,
Wij ondersteunen stichting Watergas.nu , die een nieuw “avontuur” zijn aangegaan om samen met Volvo te proberen de Auto van de Toekomst in beeld te brengen. Ze laten Volvo zien dat met watergas een brandstofbesparing van meer dan 30% te behalen is. Ook is er een reductie van schadelijke uitstoot, voor een beter milieu! Samen met Volvo willen zij een optimale ‘Volvo-besparingskit’ voor de vele bestaande Volvo’s ontwikkelen. Wellicht dat dit ook voor uw auto interessant kan zijn… (alle merken).
Daarom nodigt Watergas.nu onze relaties uit, die met een bescheiden donatie (via http://www.Share2start.com) dit project willen steunen. Bij een donatie vanaf 25 Euro ontvangt u een kortingsvoucher van 150 Euro voor de inbouw van watergas in uw eigen auto. Bij grotere donaties komen krijgt u desgewenst een adviseur op bezoek die u (en uw bedrijf) meer kan vertellen over watergas, de nieuwste ontwikkelingen en wat dit voor u kan betekenen.
Voor de complete uitnodiging heb ik een videoboodschap ingesproken: (klik op Youtube-link)
UITNODIGING PRESENTATIE VOLVO AVONTUUR 5 OKTOBER 2012: http://youtu.be/BlbdYUZO98Y
Ga dus naar http://www.share2start.com/commercieel/p...o-avontuur , doneer minimaal 25 euro, (dus niet 100 Euro zoals in het filmpje genoemd) en ontvang een kortingsvoucher van 150 euro voor inbouw van een watergasinstallatie
Ãn kom op 5 oktober van 15.00 – 17.00 uur naar de presentatie in het Groene Paviljoen!
Ik hoop u te mogen begroeten op 5 oktober a.s.
Met vriendelijke groet / Med vänliga hälsningar,
Hans Blokzijl
Swedish Collection BV
oorspronkelijke quote
@Ben, kun jij wat meer toelichting geven?
Waarom post je dit hier, en klopt het dat gevraagd wordt een bijdrage moeten leveren aan het sponsoren van een stand op een bedrijfsautobeurs???
Ja dat bedoelde ik dus duidelijk te maken, stel dat ik waterstof kan maken een rendement van 99%, en dat weer kan verbranden met een rendement van 40% (das heel hoog, lukt wellicht in een moderne diesel?). Dan kom ik dus op een rendement van nog geen 40%. Dus voor iedere pk aan de krukas stop ik er 2,5 in de dynamo. Waterstof is inderdaad te verbranden icm zuurstof tot doodgewoon water. Maar waterstof kun je niet rendabel uit het milieu onttrekken anders dan door electrolyse. En het is nou eenmaal een vaststaand feit dat er geen energie "gemaakt" kan worden zonder een andere vorm van energie aan te voeren. In dit geval word dat elektriciteit om het water te scheiden naar zuurstof en waterstof. Ofwel, broodje aap.
Waterstof thuis tanken kan wel natuurlijk. kW stroom erin en 999W chemische energie eruit. Wellicht inderdaad goedkoper dan tanken, maar word hier volgens mij niet bedoeld.
Dan heb ik ooit nog eens gezien dat er eventueel nog een kans zou kunnen bestaan dat het rendement van de verbranding omhoog gaat door toevoeging van waterstof. Dat zou nog een laatste mogelijkheid zijn waarom een en ander zou kunnen werken. De website impliceert echter dat men deze techniek doorontwikkeld tot er 100% op water gereden kan worden. Dat is dus al aardig de kluit belazeren, de motor zou namelijk nooit het vermogen kunnen leveren dat nodig is om de waterstof te generen, tenzij, opnieuw het verhaal van thuis genereren en tanken word toegepast.
Als laatste, nou niet allemaal op water gaan rijden want dan kost m'n glaasje water volgende week 1,80 euro de liter zodra onze Haagse vrienden erachter komen ;-).
Topics: 54
Ik ben alleen maar geïnteresseerd in Volvo's uit het verleden en om het milieu kan ik alleen maar lachen. Het is een fantastische manier om veel geld te genereren!
Groeten van Frans
Topics: 26
Ik ben minder cynisch en sceptisch. Als iemand beweert dat er een manier is om goedkoper en schoner
in een 240 te blijven rijden, dan wil ik daar meer van weten en degene die dat beweert een kans geven
om mij te overuigen dat het kan. Dikke kans dat ik er 5 oktober bij zal zijn, al was het alleen maar om
naar die mooie collectie te gaan kijken.