Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opbouw voorruitbevestiging 79-er
Hoe zit het nu echt met die voorruiten? Deze prachtige sticky verklapt al veel maar hoe ziet de doorsnede van een 1979-er er uit? De mijne heeft geen originele ruit maar ik wil het graag origineel maken.

Ik heb begrepen dat de ruit origineel geplakt is. In de sticky staat een afwerkrubber dat aan de buitenkant uit de chromen rand steekt maar waar zit die chromen lijst aan vast?

Wat moet ik op de kop tikken om de originele situatie te krijgen?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
De chrome lijst zit vastgeklikt op de kunststof klemmetjes die je rond de ruit plaatst zodra je hem in de sponning lijmt.

Het enige waarin de ruiten verschillen is naar mijn weten de kleur: blank in de goedkoopste uitvoeringen en getint of getint met donkere band bovenaan in de duurdere uitvoeringen.

Moderne PU ruitenkit is aan te bevelen als je niet wilt dat de ruit ooit nog verzakt en gaat lekken.
Antwoord
Dank. Dus alles wat ik nodig heb: ruit, kit, klemmetjes, sierlijst + afwerkrubber?
Dus geen rubber dat in de sponning zit.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
De ruit ligt op de sponning, de lijst ligt op de ruit, er gaat niks in de sponning. Sierlijst en rubber is 1 geheel voor zover ik weet. Er horen nog wel twee kleine rubber blokjes onder de ruit te liggen als afstandhouders.

Je kan de sierlijst ook vastplakken met montagekit, houdt al jaren mijn sierlijst vast.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Mooi. Ga eens een paar mooie zonnige dagen uitzoeken om de boel op te frissen en opnieuw te monteren.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
Mijn '78Ãr heeft oorspronkelijk metalen klemmetjes. Die heb ik een tijdje geleden vervangen voor de kunststof variant+bijbehorende sierlijst.
Ik zal binnekort ook eens wat plaatjes posten.

Die klemmetjes zijn nog nieuw te koop en de lijst is makkelijk 2e hands aan te komen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)