Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
hallo mensen,
ik heb zojuist de ecu en ezk van een turbo motor in mijn auto gezet.
en hij trekt fantastisch (wiel spin in 1e versnelling) maar dan.....
ik trek hem door in toeren en in eens BAM uit weg power.
het voelt net als een fuel cut.
hij lijkt hem na 0.4 bar af te kappen (ook op half gas)
toen ik de computer net geïnstalleerd had liep de motor stationair zo goed als niet
en knalde hij flink ik de uitlaat maar dat na het 2e proef ritje verholpen
het fuel cut ver blijft helaas.
weet iemand of het mogelijk is dat het de fuel cut is?
en/of heeft iemand een ander idee?
het betreft een 940 N/A met de 230FB motor
alvast bedankt
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
is er niemand die hier iets van weet?
ik heb al wel gelezen dat het waarschijnlijk in de luchtmassameter zit?
kan het ook zijn omdat ik nu een turbo computer heb dat ik ook een turbo LMM nodig heb?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Wat ik wel weet is dat de computers zelflerend zijn, dus die hebben ong. 400 km nodig om helemaal goed te werken naar gelang de setup. Zoals je het verteld lijkt het inderdaad op een fuelcut, dit heeft misschien meer met de "tune" van de computers te maken ivm een NA blok, aangezien deze afgesteld op een turbo-setup.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Hij heeft er een turbo op geknutseld Dennis. Dus die computer zou goed moeten zijn voor z'n setup. Maar geen idee of de Lmm goed is icm die computer.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
bedankt voor jullie reacties,
ik denk dat er maar 1 ding op zit en dat is gewoon een turbo lmm proberen.
zit er nog verschil in tussen de FK en de FT lmm?
en ik heb nu de LMM na de turbo zitten,
VOLGORDE: *luchtfilter* turbo*intercooler*lmm.
zou het helpen als ik hem voor de turbo plaats?
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Volvo 142 B23 schreef:Hij heeft er een turbo op geknutseld Dennis. Dus die computer zou goed moeten zijn voor z'n setup. Maar geen idee of de Lmm goed is icm die computer.
Idd, was even vergeten dat zijn 13c kapot was.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Probeer eens de LMM net na de luchtfilter te zetten. Zo zit ie normaal aangesloten.
Berichten: 61
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2012
ik ben net nog even bezig geweest met de 940
en ik heb de turbodruk verlaagt naar 0.2 bar en het probleem is weg.
dus het is zeker een beveiliging van waarschijnlijk de LMM.
oke zal zo de snoeren wel even verlengen en de lmm na het luchtfilter en voor de turbo plaatsen.
ik hoop dat het werkt.
maar weet iemand bij welke druk die beveiliging normaal ligt?
ik neem aan dat dat niet al op + - 0.3 bar ligt.
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
Misschien zijn het lowpressure computers? Dan zou het wel kunnen. Iemand die dit kan bevestigen?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
0,6 bij een lpt als ik me niet vergis. Wat voor meter gebruik je? Een geijkte vdo teller of een autostyle tuning meter?