Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2012
Hallo,
Ik ben met spoed op zoek naar een goede cilinderkop voor mijn Volvo 244 GLE uit 1979.
Het is dus een zilverkleurige kop met 4 gaten voor de injectoren (dus niet de versie waarbij ze op het spruitstuk zitten!).
Er staat een nummer op het blok maar dat heb ik even niet bij de hand.
Met een goede kop bedoel ik dus een exemplaar uit een auto met relatief weinig km's en dat hij na het vlakken gelijk klaar is om gemonteerd te worden.
Weet je of heb je er ÃÃn? Geef mij dit dan z.s.m. door.
Bedankt voor je reactie!
Groet,
Mark
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Motortype en cylinderkop nr is toch wel essentiel
ik gok op een B21 motor maar dit kan je beter niet gokken.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2012
Ik moet even langs de garage waar de 244 nu staat en het kopnummer noteren (100zoveel). Ik denk dat het hier een B21E betreft.
Had een goede kop laten verzenden alleen deze heeft niet de injectorgaten... klein detail:tongue:
Bedankt voor je reactie i.i.g.!
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Zijn dat dan K-jet aansluitingen? gewoon ombouwen naar injectie! :-)
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Van mijn B21E uit 79 heb ik een kop die alleen benzine heeft gezien en plaatjes die over het algemeen dikker dan 4 mm zijn.
vlgs mij heette die toen ook iets eindigend op 530...
Je kunt me een pm sturen bij interesse.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2012
Goedemiddag,
Ik heb nu eens kunnen kijken en er moet 1000160 op het blok staan. Ik heb nu een ander blok eindigend op 530, is niet de juiste heeft niet de injectorgaten in de kop.
Maar als je mij toch op weg kunt helpen hoor ik het graag.
Bedankt voor je reactie!
Groet,
Mark
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Volgens mij heb ik zo'n ding wel voor je liggen, ik denk twee zelfs.
Zijn in elk geval K-jet, dus met injectoren in de kop.
Eentje is gevlakt en afgeperst, de ander niet.
Ik zal het nummer even checken. Stuur maar een PB of mail als je interesse hebt.
Mag in de verkoop omdat ik inmiddels een compleet blok gekocht heb en dat uit ga wisselen.
1 kop als reserve is voor mij genoeg.
Berichten: 4
Topics: 1
Lid sinds: Aug 2012
Jan-Willem schreef:Voor K-jet zijn er verschillende koppen geweest, zowel de 1000405, 1000160, 1000530 koppen kun je gewoon uitwisselen mits injectorgaten erin zitten.
Qua cilinderinhoud maakt het niets uit, de kop van een B23E past op de B21E(t) en andersom.
De "beste" koppen zijn de 1000405 met de kleine koelkanalen, dan heb je minder kans op doorslaan naar compressierand.
Echter zal dit met een B21E (kleinereboring) geen problemen opleveren.
Succes met de zoektocht....
Dat is weer geweldig bruikbare info, bedankt! Ga er mee aan de slag. Groet!