Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
b 20 blokje
de b20 in mijn 145 heeft overdruk. tijd voor wat verbetering dus.

via via kon ik een gratis b20 krijgen. Ik wist dat deze ook compleet gaar en op was maar goed een gratis basis is altijd een goed begin.

van de week begonnen met het blok uit elkaar halen met dit als resultaat.

[Afbeelding: 376710_384926234906351_1523153122_n.jpg]

de kleppen... op 3 zuigers zat een hoop roet en troep. Dit spreek boekdelen. wat is nu wijsheid om te doen? andere kop of niet?
wie heeft er eventueel nog een mooie liggen?
[Afbeelding: 561122_384926154906359_1434323699_n.jpg]

[Afbeelding: 561086_384926131573028_100845003_n.jpg]
Antwoord
Hoi Dirk,

Ik heb geen goede losse cilinderkop liggen voor een B20.
Ik heb wel een goede komplete B20-motor inclusief cilinderkop met geharde klepzetels te koop.
De motor heeft uiteraard nog een goede compressie (nog te meten,want zit nog in een auto).
Misschien is dit wat voor je,omdat je gratis motorblok,zoals jezelf zegt "gaar" is.

Je hebt PB.

Groeten,
Pieter
Antwoord
blunder van de dag, het blok blijkt een b18 te zijn (niet zo vreemd voor een blok uit een amazone maar toch)

nu opzoek naar een echte b20 dus
Antwoord
De kleppen van jouw kop liggen te diep. Ze moeten minstens 1 mm boven de zetel uit komen. Je zult deze kop dus helemaal moeten laten reviseren. Alle klepzetels vervangen, alle kleppen vervangen. Vlakken. Kosten ongeveer €550,-.
Dat is dus alleen de kop. De rest van het blok is dan nog niet geweest.
In Heiloo heeft iemand een goed B20 injectieblok te koop. Kijk op Marktplaats.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Antwoord
haha, ben ik de enige die ziet dat de kleppen goed verbrand zijn en niet bruikbaar is. dus diepte doet er niet toe.
koprevisie is enige mogelijkheid.
Mischien is je onderblok nog niet eens zo heel slecht aangezien hij door de kop slechte compressie gehad zal hebben en voor geen meter gelopen zou hebben.
Antwoord
voorlopig gaat er niks meer mee gebeuren.. helaas is het het verkeerde blokje dus ik heb voorniks staan schroeven (was wel interesant)

ik heb hopelijke deze week een ander blok, wel een echte b20 dan beginnen we overnieuw en hoop ik dat die wat beter is.
Polestar volvo heeft zelf nog een goed blok met goede compressie liggen, dus als dit blok niks blijkt te zijn is dat de volgende optie
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)