Topics: 31
Ik kon het niet zo snel vinden maar ik ben op zoek naar een manier om de werking van debrandstif hoofdpomp en de accumulator te testen. Op mijn Volvo (1980) een omgebouwd 265 naar 245 met b23e blok zit onder de auto een hoofdbrandstofpomp met ernaas de accumulator of nonreturnvalve.
Graag hoor ik hoe je deze zou kunnen testen zonder allerlei ingewikkelde meetapparatuur die ik niet heb...
Probleem dat ik heb is nl. dat de auto niet start op benzine....... en de tankpomp heb ik al vervangen en ook het brandstofrelais heb ikreeds vervangen.
ik hoor het graag!
Topics: 49
Volgens mij heb ik wel eens de kap van het relais afgehaald, en met een kunststof handvat van een schroevendraaier het relais ingeduwd.
Dan loopt je pomp.
Ik had toen wel de injectoren in glaasjes gestoken.
En eerst even nameten of je spanning hebt op de juiste polen van het relais.
Je kunt ook met ampjes verleng snoertjes maken van de zekeringkast naar het relais. en het relais bekrachtigen d.m.v. een 12V die je zelf ergens vandaan haalt (eventueel met schakelaar). Wel de juiste dikte draad nemen.
Uitvoer is geheel op eigen risico!
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Topics: 78
Zodra je het contact aanzet ,moet de pomp even draaien en daarna stoppen.
Je hoort de pomp dan zoemen.
Als ie dat al niet doet lijkt 't elektrisch.
De terugslagklep zit direkt op de uitrede van de pomp gemonteerd .
Een kappotte klep laat zich blijken door iets slechter starten.
Na langer doorstarten zal de motor toch aanslaan.
Als de motor eenmaal draait heb je er geen last meer van.
Een warme start zal nog meer problemen geven.
Vaak zit achter op de drukaccumulator een slangetje welke naar de tank loopt .
Als je dit slangetje eraf haalt mag hier geen benzine uitkomen.
Is dat wel het geval dan is het membraan in de accu lek.
Dit vertaalt zich ook in iets slechter starten.
Ook de warme start wordt slechter.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 11
30 June 2012, 22:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 July 2012, 17:31 door Karinsky.)
ligt niet aan het relais als je al een nieuwe geplaatst hebt. Onder de achterbank van de 244 zit die aansluiting voor de brandstofpomp, zal bij een 245 ook wel zo zijn vermoed ik. Gewoon eens rechtstreeks 12V opzetten heb ik gedaan. Ik had nog een batterij staan en er rechtstreeks 12V opgezet (via snoeren, klemmen enz), maakt niet zoveel uit. Tenzij dat ze vast zit, even klopje op geven met een grote schroevendraaier, of lichtjes tikken met een hamer of pomp uit de rubbers halen en even op/neer drukken, maar 12V lost het probleem wel op normaalgezien. Als ze draait 2-3 sec laten draaien, batterij terugplaatsen of eraf halen en starten maar op de gewone manier

Relais kan je ook overbruggen, maar daarvoor moet ik kijken welke pinnen precies (ik dacht die "plus" samen met die "rood-gele" draad (toch bij B21ET ) kan zijn dat dat bij B23E andere kleurcombinatie is)
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E