Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw 244 project!!
Na mijn brommer tijdperk (Honda Dax 4-takt) ben ik eindelijk overgestapt naar het echte werk, een Volvo...

Budget was niet hoog, maar de ambitie is groot! Dus leuke opknapper op de kop getikt, met wat werk!

Dus dit is hem! Ik heet mezelf graag welkom bij de Volvo rijders!

To do voor deze volvo is de bodem waterdicht maken, wielkasten afmaken, electronica in orde maken en motor lekker laten lopen!

Ik heb de auto nu een maandje of twee in mijn bezit en ben al lekker op dreef! Na een grondige inspectie aan de bodem en wielkasten heb ik nog wat zwakke plekken gevonden. Daar zijn weer nieuwe plaatjes ingelast. Verder nog platen ingelast en geplamuurd!
Vervolgens was de motor aan de beurt die loopt na een grondige reiniging, afstellen van de ontsteking en vervangen van de condesator weer als een zonnetje!!
Deze week staan de remmen in de planning. Ik had een plakkende rem achter. Dus afgelopen weekend even bij Nordicar geweest en revisiesetjes + blokken gekocht!

Ik vind het erg fijn sleutelen aan een volvo! Je kan overal bij, vrij eenvoudige techniek en alles is nog te krijgen.

De vorige eigenaar was van plan om deze volvo op te knappen, maar door vele andere projecten en gebrek aan ruimte heeft hij hem na 2 maanden verkocht. De eigenaar hiervoor was druk met restaureren. Aan de onderkant was ook druk gelast. Plaatje hier, plaatje daar dus het grootste gedeelte van het laswerk is al gedaan.

Dus dat was voor nu even mijn verhaal!

IMG_0143.jpg
We zien niks! En ieder project is waardeloos zonder plaotjes he ;-). Even je plaatjes uploaden naar imageshack.us en de forumlinkjes in je bericht kopieren.
[IMG][img][/img][/IMG] Blijft lastig foto's toevoegen op een forum! :tongue:
[Afbeelding: img0144jwh.jpg]

Uploaded with ImageShack.us :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Dank!!

[IMG][Afbeelding: img0143vn.jpg]

Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

De wagem is bijna APK proef na een korte check bij de garage kwam aan het licht dat er een motorrubber vervangen moest worden, verder wat kleine dingen zoals koplampbolletjes en de remmen moeten beter worden afgesteld. In eerste instantie dacht ik dat een revisiesetje genoeg zou zijn. Inmiddels zitten er achter nieuwe klauwen en blokken op. Voor kon nog wel gereviseerd worden. Nu nog een goede afstelling van de remmen en de ankers zijn top.

Mensen nog tips hoe je deze goed kan afstellen??? Ik heb hem al meerdere malen ontlucht, maar hij blijft ongelijkmatig remmen..

Dus nog even een zaterdagje knallen dan hoop ik de APK te kunnen doen!
Heb je die Dax ook nog?
Hah! remmen! daar ben ik goed in :-)

http://volvolvo.nl/showthread.php/11669-...post303867

Of ze goed af te stellen zijn vraag je: Nou,, eeeeeh: NEE, er valt namelijk helemaal nix af te stellen.

Lees bovenstaande verhaaltje maar eens door.
Ik had ook last van ongelijkmatige remmen......

Als je hem nog niet hebt: Koop/maak een Eezybleed, ga je heel veel plezier aan beleven de komende tijd :-)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Ik heb mn dax zeker nog! Helemaal orgineel uit 1976 met nog de eerste lak op het frame!

Geintresseerd??
Plaats er eens een foto van!

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De Polar op nieuw niveau. KennOne 1 5.116 15 March 2016, 17:35
Laatste bericht: EdRaket66

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)