25 March 2012, 19:31
Ik heb een heel raar probleem met mijn 164 uit 1970.
Als ik de contactpunten heb gesteld, dan start en loopt hij direct als een zonnetje. Na 2 minuten gaat hij stotteren en slaat af. Dan moet ik de contactpunten weer stellen. Starten, lopen, 2 minuten, uit. Nog een keer...enz...enz.
Bobine vervangen, condensator vervangen, 2x de puntjes vervangen, rotor vervangen, kleppen gesteld, de hele verdeler eruit gehaald, gedemonteerd en weer gemonteerd. Geen speling, vacuumvervroeger werkt. Massakabel van de motor zit op zijn plek, schoon en vast.
Na verloop van tijd, 2 minuten ongeveer, staan de punten dicht en soms worden ze gloeiend heet. Zo heet, dat het nokje weggesmolten was.
Ik ben de hele dag bezig geweest, maar verder dan opnieuw stellen, en na 2 minuten uit, kom ik niet.
Als ik de contactpunten heb gesteld, dan start en loopt hij direct als een zonnetje. Na 2 minuten gaat hij stotteren en slaat af. Dan moet ik de contactpunten weer stellen. Starten, lopen, 2 minuten, uit. Nog een keer...enz...enz.
Bobine vervangen, condensator vervangen, 2x de puntjes vervangen, rotor vervangen, kleppen gesteld, de hele verdeler eruit gehaald, gedemonteerd en weer gemonteerd. Geen speling, vacuumvervroeger werkt. Massakabel van de motor zit op zijn plek, schoon en vast.
Na verloop van tijd, 2 minuten ongeveer, staan de punten dicht en soms worden ze gloeiend heet. Zo heet, dat het nokje weggesmolten was.
Ik ben de hele dag bezig geweest, maar verder dan opnieuw stellen, en na 2 minuten uit, kom ik niet.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.