Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2010
Beste mede-Volvokoetsiers,
Voor mijn Volvo 245 B21-A ben ik op zoek naar een betaalbaar LPG inbouwadres, het liefst een beetje in het noorden of het midden van het land.
Ik heb al even wat rondgebeld.
Voor 1100 euro alles inclusief kan ik een onderbouw doen bij de MercedesSpecialist in Lemmer. Dat lijkt mij een hele nette prijs, maar heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
De meeste bedrijven die ik tot nu heb gevonden vragen 1450 euro voor onderbouw, maar ik zoek dus een goedkoper adres.
Goede verhalen gehoord over de firma in Oostelbeers, maar dat is zo'n eind weg. Vooral lastig als iets niet goed werkt en je weer terug moet, dus ik zoek dus iets dichter bij huis. Wie weet een goed Ãn niet al te duur adres?
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
volvo240glt schreef:vos autogas woudenberg heeft onlangs heel netjes in een rode sedan van kennisgas ingebouwd
prijs 1000 euro
244,1986,carburatie
Dan loopt de 1100 voor een 245 redelijk in de pas hiermee. Vlgs mij moet je zeker 100 eur meer tellen voor onderbouwen.
Dacht dat Orsouw een sedan ook voor iets van 1100 voorziet.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Bij van Orsouw was ik 3 jaar geleden 1250 euro kwijt. 1100 een hele nette prijs.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2010
Bedankt voor de reacties.
1100 euro is absoluut een mooie prijs voor onderbouw, maar valt bijna in de categorie "te mooi om waar te zijn". Ik ben daarom benieuwd of iemand dit bedrijf kent of ervaring met ze heeft. Klonk aan de telefoon als een aardig persoon, maar dat zegt helemaal niks weet ik uit ervaring.
Even als voorbeeld: Voor twee maanden terug een auto gekocht bij Sweden Part in Montfoort, de verkoper kwam heel oprecht op mij over, was heel meewerkend en vriendelijk. Ik had nog uitvoerig geïnformeerd naar roest, kreeg daar keurig foto's van de plekjes die er waren.
Wat bleek nou toen ik de auto nadat ik deze gekocht had: De bodem was compleet verrot, maar niet alleen dat, het was zo weggemoffeld dat een leek dat niet kan beoordelen!
Ik had aanvankelijk een goed gevoel bij deze persoon, maar zo zie je maar, je kan dus niet iedereen vertrouwen. Gelukkig kwam ik hier al vrij snel achter en kon de auto gelukkig weer terugbrengen en de centjes gelukkig ook weer terug! (waar ik nog twee weken op moest wachten). Hij was zogenaamd verbaasd over de roest, maar zonder de bodem te bekijken heeft hij de auto weer teruggenomen. Dat vond ik verdacht, hij wist dus wel degelijk de roestige staat van de auto. Daarom ben ik dus zeer benieuwd naar ervaringen met de Mercedesspecialist te Lemmer.
Aangezien onderbouw een nogal ingrijpende operatie is wil ik ook weer niet een afgebeund resultaat. Van Orsouw heb ik ook hele goede verhalen over gehoord, maar daarvoor geldt ook: het is voor mij helemaal aan de andere kant van het land. Vooral lastig als je terug moet komen voor wat voor reden dan ook.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
Bij Mandigers in Eindhoven/Son was ik €1050,- kwijt voor een gastank achter mijn achterbank (sedan) en een vulgat achter mijn kentekenplaat.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Ik woon er ook niet bepaald dichtbij (125km enkele reis), ze kunnen het in 1 dag (samen met de vrouw shoppen in eindhoven, (de gekste) heeft zij ook een leuk dagje uit;-)), maar ik heb besloten het in een paar dagen te laten doen omdat ik dan eerder aan de beurt was (anders 3 mndn wachten). Ik heb de auto gebracht en zij brachten me naar het station en op de dag dat ie klaar was hebben ze me met mijn eigen auto weer opgehaald vanaf het station. Ik heb nooit problemen gehad en zodoende ook geen gebruik hoeven maken van hun 2 jaar garantie. De buitenvuller heb ik aan de trekhak laten maken en de verdamper aan de bestuurderskant (anders heb je die slangen zo over de motor heen liggen) en het bevalt me prima. Werk is netjes uitgevoerd, geen losse draden alles in kabelslangen weggewerkt.
En anders, ga eens kijken bij het bewuste bedrijf hoe zij te werk gaan.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2010
Hallo heren,
hier nog even een update van de zoektocht:
Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt met HPO in Oostelbeers, het is wel een eind rijden, maar dit schijnt een goed adres te zijn en ook niet de duurste.
De Mercedesspecialist was een stuk dichterbij voor mij geweest en ook iets goedkoper, maar zoals de bedrijfsnaam doet vermoeden is Volvo niet echt zijn merk. Dan laat ik het toch liever bij een bedrijf doen die vaker een 245 van Lpg heeft voorzien, temeer omdat er een ringtank zal worden ingebouwd. Dan wordt er dus een stuk uit de bodem gehaald en je uitlaat wordt een stukje verlegd, dus er komt iets meer bij kijken dan inbouwen van een 'simpele' cilindertank. Dan wil je liever geen gepruts aan je auto. Allemaal bedankt voor de reacties en de feedback. Over ruim een week gaat het gebeuren en ik zal jullie op de hoogte houden van het eindresultaat!
Berichten: 34
Topics: 7
Lid sinds: Nov 2010
Bedankt voor deze tip! Dat zal ik zeker even melden! Maar wat is het alternatief, wat is de beste route voor de leidingen?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Inderdaad. Bij een maatje gingen we een wiel wisselen. Daar bleek de gasleiding op een haar na doorgesleten.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Bedankt voor deze tip! Dat zal ik zeker even melden! Maar wat is het alternatief, wat is de beste route voor de leidingen?
Er is ,zover ik gezien heb, maar een route die aan de RDW LPG inbouweisen voldoet en dat is naast de rem-en brandstofleidingen onder de bodem van de auto. In alle andere gevallen komt de leiding op een bepaald punt onder het laagste punt van de auto uit wat niet is toegestaan.
Als je het zelf inbouwt en je laat de leiding langs de dorpel en in de wielkasten lopen dan loop je grote kans op afkeur als je de installatie bij de RDW ter keuring aanbiedt.
De enige reden dat LPG inbouwers de leiding vaak langs de dorpel leggen is TIJDwinst.