Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CarbageRun Wintereditie 2012
Over twee weken vertrek ik (samen met mijn maat Auke) in mijn ouwe Amazon om mee te doe met de CarbageRun Wintereditie 2012.
Altijd al zoiets willen doen, en een tijdje terug de knoop doorgehakt.
Inschrijving was al vol, maar stond op de reservelijst.
De reis gaat van Hardenberg naar Freiburg (Duitsland), Davos, (Zwitserland), Solden (Oostenrijk), Cortina d'Ampezzo (Italie) en Kirchberg (Oostenrijk)
Al met al 2000km door de dikke sneeuw! (er ligt genoeg)

Nadat we het bericht kregen dat we definitief mee konden, de Ama van stal gehaald en weer eens aan het rijden gemaakt.

gelukkig ben ik nu lid van een "sleutel cq hobbyclub" waar de auto binnen kan staan, en waar alle gereedschap en materialen aanwezig zijn.
Als het even kon, dan was ik daar wel te vinden (alleen open 's avonds van 7 tot 1/2 10, dus echt veel tijd heb je ook weer niet.

Eerts een tweetal lekkages opgelost: kachelkraan lekte en de hulpkoppelingscylinder.
Beide goedkoop via V44 kunnen vinden.
Toen de (veel te dikke) zomerbanden om de Wolfrace vervangen door nieuw winterrubber, alleen tegenslag met 1 wiel.
Tapeind was losgekomen en zodoende moer niet te verwijderen.
Na veel geboor en geslijp moer eraf, en probeer dan maar eens een 46 jaar oude remtrommel er af te krijgen.
Uiteindelijk dikke polietrekker op de trommel gelast en met veel geweld eraf getrokke.
Nieuwe (2e hands) trommel er op en alles doet het weer.

Nog wat bedrading vervangen, gaten in de bodem dichtgeplakt en afgelopen zaterdag een introcutiedag op circuit assen gehad.
Samen met ong 100 auto's (er doen er 167 mee) veel uitleg aangehoord en uiteindelijk rondjes scheuren.
remproeven, slalom wedstrijd (snelste tijd, als ik niet 1 poortje had gemist!), en wedstrijdje sneeuwketting omleggen.
Snelste tijd was 1min10 en wij hadden 13min nogwat.....
Had net een set gescoord (bij de Kringloop, nieuw in verpakking voor €5 :yo: ) en had ze nog nooit bekeken...

Geslaagde dag en Ama hield zich tussen het nieuwerwetse geweld zeer goed!.

Gisteravond de laatste puntjes op de I, maat beetje klooien met de bedrading, roept ie ineens: BRAND!
Kortsluiting en een groot deel van de bedrading weggefikt...
Vanonchtend in alle vroegte de striptang, kabelschoentjes, etc maar weer ter hand genomen, en uiteindelijk alles weer vervangen.
Pfew! was ff schrikken. Auto stond vol rook (zag nix meer) en ook onder de kap was er veel weg..

De meeste auto's zijn "opgeleukt" (maar lang niet allemaal), en onze is nu nog kaal.
Deze week een roofrack monteren, met wat oude skies aan de zijkant, een handvol hutkoffers op het dak en een kunstenares gaat de auto nog beschilderen.
Idee is dat zij een opzet maakt, en de kinderen van mijn zoons klas (groep 3 en 4) gaan de rest van de auto invullen....

Ik zal het eindresultaat zeker hier even laten zien.

[Afbeelding: IMAG0169_res.jpg]

[Afbeelding: carbage.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Nice trip, vorig jaar ook al naar zitten kijken, een droom om mee te doen.
Ik wens jullie heel veel succes, houd 'm heel en een behouden thuiskomst.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Vet!

Straks ook even een pica posten van het eind resultaat!

Enne wij zoeken nog een auto voor de zomereditie, dus wanneer je nog een mooi exemplaar tegenkomt welke voor weinig wg mag,.... Wink
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
weer een klein stukje verder....

[Afbeelding: IMAG0178.jpg]
Antwoord
Stoere auto!

Veel plezier.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
Work in progress....

Kunstenares Margreet Boonstra in action

[Afbeelding: IMAG0182.jpg]
Antwoord
En weer een stukkie verder.

[Afbeelding: IMAG0192.jpg]

[Afbeelding: IMAG0191.jpg]

[Afbeelding: IMAG0190.jpg]
Antwoord
Cool!

ik ben afgelopen jaar met de zomereditie meegeweest. Geheel in stijl met een 240 in brandweerlook. Was Ãrg gaaf! Aanrader. Veel plezier!
Antwoord
Net ff het project live gezien. Erg leuk om te zien!!
Ben erg benieuwd naar de foto's en verhalen straks!!!

Enne het is 12 minuten rijden, valt mee Smile
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Zie hier het resultaat van een middagje body-painten :-)

[Afbeelding: IMG_2021.jpg]

[Afbeelding: contactsheet_cp.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Carbagerun jos245 0 2.240 29 March 2009, 23:20
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)