jos245 schreef:Als je er naar een gaat kijken let dan heel goed op lekkage bij de verstuivers/brandplaatjes. Dat is een onuitroeibaar probleem bij die auto's.
Ligt eraan van welk bouwjaar hij is. Vanaf de facelift is dat aangepast en is het niet zo'n probleem meer.
HansDAF schreef:Ik heb bijna 150.000 km gereden met een V50 2.0, super auto. Wel wat kosten aan gehad zoals lekke airco radiateur en roetfilter.
Roetfilter is gewoon standaard onderhoud om de 120 000 hoor
Airco-condensor is inderdaad een zwak punt, maar als je er eentje wilt van +200 000km, dan zal die al wel vervangen zijn door een gecoate versie.
Nog zwakke punten: Wiellagers vooraan, alternator, EGR, koppeling (je zou de eerste niet zijn die maar 60 000km rijdt met 1 koppeling terwijl je'm niet immens belast), turbo, airco-compressor, maar die is de laatste jaren ook beter.
Dusja, allemaal dure dingetjes wel. En het is niet dat je kans hebt dat het stukgaat, nee. Bij elke V50 gaan van die 6 dingen die ik hier opsomde 5 stuk. En dan heb ik ze nog niet allemaal genoemd :-(
Zoek maar lekker terug een 240
Ãf een echte Volvo. Een V70 of een V60 dus als je een Estate wilt van de huidige generatie
Edit: Maar ik kan inderdaad niet ontkennen dat ze wel fijn rijden. Aan onderstuur moet iedereen ten slotte ooit gaan wennen