Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 verkocht ----> V50 2.0D....
#1
Is het geoorloofd dit hier te posten ?

Ga zaterdag V50's 2.0D bekijken. Tellerstanden 250000 - 300000
Buiten onderhoudshistorie en schadeverleden nog verdere tips om
op te letten ?
Alles moet werken kwa elektriek, banden...
Wordt mijn eerste diesel en nieuwerwetse techniek..brrr...
Antwoord
#2
ik zou lekker weer een 240 kopen.....
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
#3
een V50 2.0D met 300.000km is bepaald geen duurzaam product
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
#4
Tja, er zijn altijd mensen die naar Ford lonken. Je moet niet claustofobisch zijn en er alleen in zitten, dan gaat het wel.
http://www.everyoneweb.com/volvorider
Volvo 240 estate, classic limited edition 1046/1600 MY'93, amerikaanse uitvoering
Volvo 240 sedan, Super MY'91 G3
Antwoord
#5
Mijn broer heeft er een en ik ben het met Oga244 eens: bepaald geen duurzaam product.
Het zijn geen bijzondere motoren wat levensduur betreft.

Als je er naar een gaat kijken let dan heel goed op lekkage bij de verstuivers/brandplaatjes. Dat is een onuitroeibaar probleem bij die auto's.
Voor onderdelen van het blok : ga naar een van de merken waar dezelfde motor in ligt, bijvoorbeeld Peugeot. Dat scheelt nogal fors in de onderdelenprijzen.
Antwoord
#6
een moderne Volvo is qua kwaliteit helaas geen klassieke Volvo, hij rijdt wel lekkerder
8555152121 418 1994
5263213001 719 2019
Antwoord
#7
Ik moet er niet aan denken: Geen enkel rammeltje of piepje haha! Heb er voor m'n werk een aantal keer in gereden. Fijne auto, maar doe mij toch maar m'n gele tank.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#8
Ik heb bijna 150.000 km gereden met een V50 2.0, super auto. Wel wat kosten aan gehad zoals lekke airco radiateur en roetfilter. Super fijne auto. Inmiddels al weer 2.000 km gereden met m'n V60 2.0 D3. Die komt uit Duitsland, scheelde enorm in de prijs. Wellicht kun je in Duitsland een jongere V50 kopen voor een knap stukkie minder !

Staan er zat:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search...=&zipcode=

Nog even BPM uit (laten) rekenen, BTW betaal je in Duitsland.
Exportkenteken erop en naar huis.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
#9
jos245 schreef:Als je er naar een gaat kijken let dan heel goed op lekkage bij de verstuivers/brandplaatjes. Dat is een onuitroeibaar probleem bij die auto's.

Ligt eraan van welk bouwjaar hij is. Vanaf de facelift is dat aangepast en is het niet zo'n probleem meer.


HansDAF schreef:Ik heb bijna 150.000 km gereden met een V50 2.0, super auto. Wel wat kosten aan gehad zoals lekke airco radiateur en roetfilter.

Roetfilter is gewoon standaard onderhoud om de 120 000 hoor Wink
Airco-condensor is inderdaad een zwak punt, maar als je er eentje wilt van +200 000km, dan zal die al wel vervangen zijn door een gecoate versie.

Nog zwakke punten: Wiellagers vooraan, alternator, EGR, koppeling (je zou de eerste niet zijn die maar 60 000km rijdt met 1 koppeling terwijl je'm niet immens belast), turbo, airco-compressor, maar die is de laatste jaren ook beter.

Dusja, allemaal dure dingetjes wel. En het is niet dat je kans hebt dat het stukgaat, nee. Bij elke V50 gaan van die 6 dingen die ik hier opsomde 5 stuk. En dan heb ik ze nog niet allemaal genoemd :-(


Zoek maar lekker terug een 240 Wink
Óf een echte Volvo. Een V70 of een V60 dus als je een Estate wilt van de huidige generatie Smile


Edit: Maar ik kan inderdaad niet ontkennen dat ze wel fijn rijden. Aan onderstuur moet iedereen ten slotte ooit gaan wennen Wink
plsvolvoprojects.blogspot.com
Antwoord
#10
Koppeling heb ik ook gehad bij 60.000 km, drukplaat niet goed
Alles onder garantie vervangen !
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)